PDA

Vis full versjon : Baksetebelter vil ikke rulles ut - 99/00 V70



mrstfu
25/03/14, 11:28
Broderne kjøpte seg en V70 her for litt siden, 2000modell registrert seint i 99. Bilen har vært registrert som varebil tidligere, og har derfor et helt annerledes tregulv baki, og har fått satt inn bakseter og omregistrert på hvite skilter.

Men, det er kun det midterste beltet som lar seg trekke ut og brukes, de to ytre beltene ligger stramt oppetter ryggen, og lar seg trekke ut et par centimeter fra rulle før det stopper. Ingen bruksslitasje eller tydelige feil, ingen indikasjoner på hvorfor dette har skjedd.

Kan det ha noe med tidligere status som varebil å gjøre? Ser for meg at baksetene har vært felt ned for å få et flatt varerom, og beltene låst for å forhindre at personer sitter baki, lovlig hvertfall. Det er ibdet minste ee teori, noen som vet om låsemekanismer for belterullene bak, eventuelt andre grunner til dette? Ser ikke ut til at jeg får av deksene engang uten å knekke de, all hjelp settes pris på.

PyrionZ
25/03/14, 22:57
Meg bekjent, så blir vel aldri bakseter montert i biler som er varebilregga. Så, rart om det skal være noe med det å gjøre.

Dumt spørsmål, men har setene blitt dyttet langt nok bak til å gå i lås? Vet ikke om det har noe å si, men ikke umulig at det er en innlagt sikkerhet. Er bare et forslag jeg slenger ut, sjansen for at det faktisk er slik er vel heller liten.

Sent from my HTC One using Tapatalk

mrstfu
25/03/14, 23:08
Meg bekjent, så blir vel aldri bakseter montert i biler som er varebilregga. Så, rart om det skal være noe med det å gjøre.

Dumt spørsmål, men har setene blitt dyttet langt nok bak til å gå i lås? Vet ikke om det har noe å si, men ikke umulig at det er en innlagt sikkerhet. Er bare et forslag jeg slenger ut, sjansen for at det faktisk er slik er vel heller liten.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Du sier noe... de går i lås, selv om de ikke glir inn med samme smoothe operasjon som i min egen V70. Skal se om beltene lar seg rulle ut med setene løftet frem imorgen. Er jo ikke umulig at det er en liten mekanisk forrigling baki der.

Christian
25/03/14, 23:15
Beltet vil kun la seg rulle ut hvis det står i "riktig" posisjon. Altså montert riktig vei et..
Har beltene aldri funka, eller har de blitt sånn?

mrstfu
25/03/14, 23:19
Beltet vil kun la seg rulle ut hvis det står i "riktig" posisjon. Altså montert riktig vei et..
Har beltene aldri funka, eller har de blitt sånn?

Aldri funka i brutterns eie. Annonsen sa ikke noe om det, men den sa heller ikke noe om halvdemontert xenon, manglende olje og kjølevann, defekte lyspærer, manglende pæreholdere, utslitt øvre motorfeste, bulker i bakfangeren, oppskrapt lakk på fremfangeren, og manglende lakk på kanalskjørtet. Ble istedet oppsummert med "STRØKEN!!!", kan trygt si det var et prutningsmonn.

mrstfu
05/04/14, 15:51
Fremdeles ikke fått ut beltet, uansett hvordan jeg setter setet, fikler med låsemekanismen, eller dundrer den inn i lås. Noen som har demontert disse før? Ser bare popnagler av plast eller lignende, ingen logisk måte å demontere de på.

aarnes
05/04/14, 22:39
Fruen har samme problem i 850en sin. tyder på en svakhet med selve rulla. jeg påbegynte demontering men så fort at jeg måtte ha samtlige plastdeksler og div nytt, så jeg gadd ikke mer.

mrstfu
05/04/14, 23:11
Fruen har samme problem i 850en sin. tyder på en svakhet med selve rulla. jeg påbegynte demontering men så fort at jeg måtte ha samtlige plastdeksler og div nytt, så jeg gadd ikke mer.

Du så samme, ja? Du som sitter på VIDA, gidder du se an om det finnes andre demonteringsmåter? Kan sende deg VIN, om det trengs.

aarnes
05/04/14, 23:53
Du så samme, ja? Du som sitter på VIDA, gidder du se an om det finnes andre demonteringsmåter? Kan sende deg VIN, om det trengs.

Må av med dekslet der hvor låsen sitter, (har sjekket allerede) - og etter å ha forsøkt å demontere den så forsto jeg at samtlige plastikdeler må byttes. Om du kommer å megger anlegget mitt en dag kan jeg vise deg :D

mrstfu
05/04/14, 23:55
Må av med dekslet der hvor låsen sitter, (har sjekket allerede) - og etter å ha forsøkt å demontere den så forsto jeg at samtlige plastikdeler må byttes. Om du kommer å megger anlegget mitt en dag kan jeg vise deg :D

Hah, burde få til det en dag:-) blir ikke før en stund etter påske, har ee leilighet som skal pusses opp først:-)