PDA

Vis full versjon : volvo 850 2,5 l 25v 1995 mod



PyrooMan
23/03/14, 20:13
hei,, jeg har fått et problem med en volvo 850. for noen uker siden gikk dynamoen så vi skifta den. men denne uka så gikk tennpluggene på bilen så vi skifta dem med tennplugger fra biltema som skal være riktig. men nå så vil ikke bilen ha riktig turtall når den blir varm for da begynner bilen og hoste åsså stopper den.

kan dette være problem med tennpluggene eller coil eller noe sånt? noen som har tips?

mrstfu
24/03/14, 11:37
Hadde bytta ut tennpluggene fra Biltema selv, men det er bare basert på egen erfaring. Enda viktigere er det å sørge for riktig elektrodeavstand på den pluggen du lander på. Brukeren "Gswede" her inne kan fortelle deg mer om riktig elektrodeavstand.

Om bilen din går i det hele tatt fungerer coilen og tenningsmodulen, om ikke det fungerer å bytte tennplugger hadde jeg gått videre på fordeler og fordelerlokk.

Faktisk, om ikke fordeler og fordelerlokk er byttet enda, hadde jeg startet der.

PyrooMan
24/03/14, 13:45
okey :) da får jeg teste det :) takk for svar da vet jeg at det er noe med det.

Agrostar
28/03/14, 10:38
Du får ein heilt utruleg løgen motor om tenningsdelene dine er slitne. Kan gå fint ved kald som du seier, men når den blir varm hostar og harkar den, nektar å akselere som den skal, og ristar noko utruleg. Sjekk rotoren din, og vær forsiktig ved motorvask.