PDA

Vis full versjon : Ny turbo.



GMV
12/06/10, 21:58
Lurer litt på hvordan denne kommer til å fungere på min 2.0LT motor?
CX Racing (http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=CXR&Product_Code=TRB-T04E-R&Category_Code=T3T4)
Skal samtidig inn med ny 50mm IC fra KL racing, og hvis jeg gidder i første omgang H-profilrådene. Har også planer om å bytte ut den Åpne RFL dumpen med en resirk RFL for å slippe at det smeller i eksosen under giring på lav belastning/turtall. Dette skal bli en sleeper.
Har grønne R dyser, og "Japan" grenrør, 16T og 3" eksos m/dp fra før.

GMV
26/06/10, 16:28
Ja da var turbo'n i hus. Åpnet esken og konstaterte fort at denne så ganske så lik ut som alle andre T3/T4 kina turbo's. Så roterte jeg på akselen for å kjenne hvordan kulelagrene i denne var kontra Precision turbon jeg har. Kjente da med en gang at her var det noe som ikke stemte. Så jeg tok med meg turboen i garasjen og tok av kompressorkåpe/hjul/bakplate og som mistanken var så stemte det at det var 270 graders lager.:mad:
Har sendt mail til selger om dette nå. Håper at de har sendt feil turbo til meg og sender en ny, for de de har uten kulelager og wg lik den jeg fikk tar de kun 139$ mens jeg betalte hele 399$ for samme turbo. Surt! Håper de er imøtekommende på dette området. Har iallefall gitt de sjansen å rette opp i feilen før jeg gir de negativ feedback på ebay profilen deres.

GMV
29/06/10, 12:27
Fikk nå sjekket opp i dette med lageret. Og demonterte turboen en gang til. Til min store overraskelse så var det faktisk kulelager bak det orginale 270graders trustlageret. Etter å ha gått dypere ned i materien så fant jeg riktignik ut at det er slik det skal være på disse enkeltkulelagrede sakene. Turbonetics derimot leverer disse med 360 graders trustlager som std. For min del så skal jeg holde meg på ett relativt lavt ladetrykk så satser på at det holder. Etter at jeg demonterte den og inspiserte/rengjorde delene og satte den sammen så roterer den også mye lettere. I samband med moteringen så hadde jeg på en liten dråpe locktite på mutteren som holder kompressorhjulet på plass. Har lest altfor mange historier hvor denne løsner.
Kvaliteten var egentlig veldig bra på denne sånn ellers.
Gleder meg til å prøve ut denne kontra moped 16T

+ Skrudd aksial lager
+ Venstregjenget kompressor mutter
+ Tyskprodusert kulelager.

- 270 graders aksial lager
- Kvalitets sikring/produkt testing?

Tore
29/06/10, 18:23
I samband med moteringen så hadde jeg på en liten dråpe locktite på mutteren som holder kompressorhjulet på plass. Har lest altfor mange historier hvor denne løsner.


Jeg skulle tro det ble så varmt her at locktite ikke ville ha noen funksjon? Min erfaring med locktite er at om man varmer det litt så blir det lettere å få det opp...

henrik940
29/06/10, 18:54
Får jo 3409349 forskjellige locktite's :p

GMV
29/06/10, 18:55
Det er snakk om mutteren på kompressorsiden. Der er det jo kontinuerlig tilførsel av frisk kald luft hele tiden. Tror ikke det kommer til å bli noe problem.

TeamBørnOut
01/07/10, 05:04
skal jo ikke løsne uansett. ihvertfall ikke hvis du monterte den i samme pososjon som den satt. (det er jo det som er riktig moment)

Tore
01/07/10, 10:14
Det er snakk om mutteren på kompressorsiden. Der er det jo kontinuerlig tilførsel av frisk kald luft hele tiden. Tror ikke det kommer til å bli noe problem.

Når man parkerer og stopper motoren etter kjøreturen vil vel kaldluft-tilførselen forsvinne, varmen forplante seg rundt i hele turboen og også varme og koke opp denne locktiten slik at den ikke har noen effekt?

TeamBørnOut
01/07/10, 18:05
Når man parkerer og stopper motoren etter kjøreturen vil vel kaldluft-tilførselen forsvinne, varmen forplante seg rundt i hele turboen og også varme og koke opp denne locktiten slik at den ikke har noen effekt?

vil tro det samme.. er jo derfor lmm sitter et stykke unna turbo også. for å ikke varme den opp så veldig

GMV
02/07/10, 10:47
Det tenkte jeg ikke på hmm. Men jeg monterte mutteren i samme posisjon som tidligere ja. Var ferdige merker på hjul, aksel og mutter. Skal vel egentlig ikke løsne mutteren nei, det var jo linksgjenger på den også. Finnes de med vanlige høyregjenger også, der er problemet større.