PDA

Vis full versjon : Biltema 74-101 hjullager. Trukket tilbake, fjernet fra nettside.



gekofix
21/03/14, 19:11
Var idag innom for å bytte det 3 lageret på kort tid. Fikk beskjed om at de ikke lenger selges. De skylte på kvalitetskontroll, men mannen bak disken sa indirekte at det var feil under produksjon. Mine var stemplet med biltema 74-101, kjøpt fra november å siste i februar. De begynner med en svak subbe lyd for så lekker fettet ut i bakkant med påfølgende stort slakk i lageret. Dette til info eller hjelp for andre i samme situasjon.

aarnes
21/03/14, 19:32
Jeg oppdaget det samme igår, det er ganske mye deler til S60/V70 som har forsvunnet fra sortimentet til biltema nå.

Daruu
21/03/14, 21:01
Er det likt som det til 850? (sikkert ikke men)

gekofix
21/03/14, 21:06
Nei ikke iflg katalogen.

jerognal
22/03/14, 07:30
Ja det har jeg sagt hele tiden. BT deler er ikke verdt 1 krone. ALT jeg har kjøpt opp gjennom årene til V70'en har røket etter kort tid. Like godt de slutter da så folk ikke blir lurt.

kvkleppe
22/03/14, 08:21
Mitt lager holdt ca 14.000km, men når jeg skulle reklamere så fikk jeg IKKE penger tilbake. Kunne være feil under montering ect. Å montere er lukket lager feil er da nesten umulig. Fint å se at de har trukket det tilbake nå. Spent på hvor lenge de nye jeg monterte for litt siden holder....

Tor-Erik
22/03/14, 10:17
Kjøpte hjullager til min V70 i midten av desember og skiftet det og i slutten av januar så var det lyd i det og dermed ødelagt Gikk da til Biltema og klaget, eg kunne få nytt eller få igjen pengene det var mitt valg. De prøvde seg med at det var feilmontert, da spurte eg om det var noen som hadde peiling på bil og ja det var det, han ringte etter en person.

De fant frem et nytt lager og han konstaterte at det går ikke an å montere feil, så da var det avgjort en gang for alle. Eg måtte komme inn med det gamle så fikk eg igjen pengene.

Synes hjullager hos mekonomen og Frydenbø var i drøyeste laget i pris og gikk til en butikk som engang het Autodeler, men nå heter Dekk og AS Deler i Åsane. Der var prisen 1509,- kr altså 1000,- under di andre. Denne butikken har vist flere avdelinger rundt om. søk på gule sider, di sender i posten også.

Sier ikke dette for å ødelegge for noen, men å spare 1000,- kr her og der blir det mange penger av til slutt. Noen ganger må man til forhandler uansett fordi ingen andre kan skaffe det så forhandler får penger di også :-)

aarnes
22/03/14, 11:37
Bedre å betale noen kroner ekstra om du slipper å bytte det hver 6mnd :)
Jeg bestilte fra skruvat nå, spent på kvaliteten på det.

jerognal
22/03/14, 12:28
Ja lurer på kvaliteten til Skruvat... Skiftet varmeregister i dag fra Skruvat.
Hjullagre gikk eg for SKF og de har holdt!

Selv verktøyet til Biltema er begynt å bli mistenkelig kvalitet på og. Bitsene til torx-settet tåler iallefal INGENTING!:mad:

Torsen67
23/03/14, 11:12
Tar vare på kvitteringen når jeg handler på BT Follo. Får alltid igjen pengene hvis noe ryker.
Har BT hjullager. Får sjekke kvitteringen å se hva varenr er.

Ola Hagen
23/03/14, 13:50
www.autodeler.co.no selger komplett hjul lager sett framme fra skf til v70n for 1083kr + noen hundre i frakt. Minuset er at dela blir sendt fra tyskland og inn til landet, tok en uke før dela mine var hos meg. Men med planlegging så er det ikke no problem å vente en uke :)

Men stoler jo ikke blindt på alle lagrer nå for tida.. Må bytte ei løpehjul til multireima på v70n, så var satt inn for en måned sia. Er slark i den nå, pluss at det har komme hvit fett ut på siden. Dette var skf lager, som er kjøpt på anker bilvarehuset.