PDA

Vis full versjon : Strømuttak bak? hjelp..



locked
12/06/10, 21:52
Har strømuttak i bagasjen, fint å lade mobiler og slikt i for der er det nemlig strøm hele tiden.

MEN, er dette beskyttet på noe vis slik at man ikke får start om man glemmer kjøleboksen baki der?

Står ikke et jævla ord i instruksjonsboken som jeg har sett, annet enn om de uttakene foran og i baksetet men de er jo koblet over tenningsnøkkelen og har ikke den problemstillingen.

Noen som har svar? :) kan såklart putte kjøleboksen baki ei natt og prøve men gidder ikke gå tom for strøm bare for å prøve...

mister j
12/06/10, 22:38
Har strømuttak i bagasjen, fint å lade mobiler og slikt i for der er det nemlig strøm hele tiden.

MEN, er dette beskyttet på noe vis slik at man ikke får start om man glemmer kjøleboksen baki der?

Står ikke et jævla ord i instruksjonsboken som jeg har sett, annet enn om de uttakene foran og i baksetet men de er jo koblet over tenningsnøkkelen og har ikke den problemstillingen.

Noen som har svar? :) kan såklart putte kjøleboksen baki ei natt og prøve men gidder ikke gå tom for strøm bare for å prøve...
Er det org. montert?
Får du mld. i kjørekomputer når du kobler til forbruk?
Kan du svare ja på disse spørsmålene, så vil jeg ikke være bekymret. Da kutter REM ut denne kontakten når batterispenningen kommer under ett satt nivå.
Om nei. Du er FØKT :D:D:D

locked
12/06/10, 22:42
Er det org. montert?
Får du mld. i kjørekomputer når du kobler til forbruk?
Kan du svare ja på disse spørsmålene, så vil jeg ikke være bekymret. Da kutter REM ut denne kontakten når batterispenningen kommer under ett satt nivå.
Om nei. Du er FØKT :D:D:D
Ja det er orginalt, er fint innfelt på høyre side med lokk over så er nok helt orginalt.

Har ikke prøvd noe annet enn mobillader bak der og ikke sett på komputeren samtidig men laderen med det lille grønne lyset står ihvertfall på hver morgen... Men starter jo såklart like fint.

Får vel krype til korset og alliere meg med startkabler/batterilader og kontrollere om det faktisk funker. Problemet er jo at det passer aldri å finne ut at det ikke funker.

Steen
13/06/10, 10:29
Låner tråden litt.
Er det mulig å ettermontere strømuttak bak på min S60?
Finns d noe orginaldeler til dette, eller må jeg lage noe selv?

kermitt
13/06/10, 10:44
kan du ikke bare måle?

HansM
13/06/10, 14:41
evt. kjøp deg en slik som overvåker spenningen å koble i mellom så er du helt sikker...

En slik en hos Feiltema (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Bilbatteribeskytter/)

mister j
13/06/10, 20:23
Ja det er orginalt, er fint innfelt på høyre side med lokk over så er nok helt orginalt.

Har ikke prøvd noe annet enn mobillader bak der og ikke sett på komputeren samtidig men laderen med det lille grønne lyset står ihvertfall på hver morgen... Men starter jo såklart like fint.

Får vel krype til korset og alliere meg med startkabler/batterilader og kontrollere om det faktisk funker. Problemet er jo at det passer aldri å finne ut at det ikke funker.

Er ingen problem å ettermontere orginalt, men da vil ikke overvåkningen virke.
Har du ingen venner?
Om du har det (:D:D:D) Få en/ei til å sitte i førersetet, samtidig som du kobler til f.eks kjøleboksen din. Er den sikrest måten å sjekke om det er orginalt.

mister j
13/06/10, 20:28
Låner tråden litt.
Er det mulig å ettermontere strømuttak bak på min S60?
Finns d noe orginaldeler til dette, eller må jeg lage noe selv?

Vil tippe at du kan ettermontere dette i S60 også.
Når jeg ettermonterte i min V70n, var det kabel klart. Bare lage hullet i sidedekselet, plugge på kontakten, montere sikring og shunt(fra 99-04 mod)
Sjekk om kabelen ligger gjemt inn bak dekselet på høyre side v/baklykt. ;)

Steen
13/06/10, 21:24
Ok
Er det en av disse pluggene eller er jeg helt på jordet:P
Bare til å spør etter kontakt til strømutak bak hos en volvo forhandler?
Vet du ca pris?:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/891.jpg

mister j
13/06/10, 21:43
Ok
Er det en av disse pluggene eller er jeg helt på jordet:P
Bare til å spør etter kontakt til strømutak bak hos en volvo forhandler?
Vet du ca pris?:)


Dette er kabler til AEM og til antenneforsterker ;)
Leit litt til. Er ett hvitt kontaktstykke i samme område.
Se på dette dårlige bildet, og se om du kan kjenne igjen noe :Dhttp://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/897.jpg

hobby610
13/06/10, 22:11
Vil tippe at du kan ettermontere dette i S60 også.
Når jeg ettermonterte i min V70n, var det kabel klart. Bare lage hullet i sidedekselet, plugge på kontakten, montere sikring og shunt(fra 99-04 mod)
Sjekk om kabelen ligger gjemt inn bak dekselet på høyre side v/baklykt. ;)

Jepp kontakten til 12v ligger der på høyre side, bak deksel .
er ikke 12V montert bak på min V70N heller , men pluggen ligger der klar.
målte den, og den hadde strøm konstant ja, selv uten tenning på, noe som vistnok skal vere sånn på den bakerste 12V