PDA

Vis full versjon : 240ien vil ikke starte.... hjelp..



John Walley Racing
12/06/10, 13:46
Jeg har en 81mod glt
med innsprut/innjektion motor (org)
Forrige helg stoppet den for meg.. (ville ikke tenne for alt i verden )da var det etter hva jeg fant ett ledn brudd ved en av kontaktene inn til "hjernen"
fikk fikset det så gikk den fint prøveturen og ned til jobb.. men når jeg skulle hjem så startet den greit og gikk fint... fikk kjørt noe sånt som 1km så stoppet den... trodde det var det samme igjen.. men når jeg kjinner så i motsettning til sist så fyrer den.. men dauer med en gang... dette gjentar seg hver gang.. går ca 1-3 sek..
har noen av dere noen forslag for HVA de kan være?
eneste jeg TROR selv er at hjernen har sagt natta... eller evt noe med bensin tilførselen... (vet at pumpa går ) og jeg kjenner det lukter bensin etter å ha prøvd X antall ganger..
Men hadde håpa dere gutta hadde hatt noen forslag så KANSKJE feilsøkinga går bittelitt fortere... :o

John Walley Racing
13/06/10, 13:17
ekke helt sikker men trur jeg fant feilen.. siden den starter og går igjen.. var kondensatoren (eller hva den nå enn kalles) (hvit ting på høyre side på torpedoveggen med 3 kontakter)
fikla litt med den og fikk mer kontakt mellom punktene (var mye sand/støv osv) pluss at den ene kontakten nesten ikke hadde noe "klemverdi"
starta nå etter det... og har gått siden... så blir spennende og se om det vedvarer... (har heldigvis en drøss delebiler så finner nok byttedeler om det trengs) hehe..