PDA

Vis full versjon : mister turtall, delvis ujevn tomgang og hakke kjøring



Ben
14/03/14, 18:17
Hei

kjører en volvo 940 1995 turbo

Av og til, så og si kun når bilen er kald så hender den at den stopper opp og slår seg av når jeg f.eks stopper i et lyskryss og har clutchen inne og står og venter, da går turtallet ujevnt og er jeg uheldig så dropper den helt ned og motoren slokkes. Dette skjer kun når bilen er kald og skjer somregel bare 2-3 ganger i løpet av når motoren er kald. Bilen er også litt harkete når jeg ruller på gira uten å gi gass.

Har sjekket for falskluft uten å ha funnet ut noe så derfor trenger jeg litt hjelp :) takker

Ben
18/03/14, 12:58
ny oppdatering, fra i dag har bilen mista all turtall og slått seg av 4-5 ganger for hver gang jeg står på tomgang eller kjører såvidt i 1gir

850ChR
20/03/14, 08:44
Gå over tenningssystemet, mulig det kan være defekt styreenhet for motor å. Testet luftmengdemåler? Jeg hadde noe av det samme problemet i min 740 Turbo (B230ET) der var det falsk luft mellom LMM og turbo. samtidig som at tenningen var feil.

Ben
20/03/14, 20:05
Gå over tenningssystemet, mulig det kan være defekt styreenhet for motor å. Testet luftmengdemåler? Jeg hadde noe av det samme problemet i min 740 Turbo (B230ET) der var det falsk luft mellom LMM og turbo. samtidig som at tenningen var feil.

takker, har ikke testet luftmengdemåler, men skal få gjort det :)

tidoskyline
20/03/14, 23:54
Tomgangsregulator?

850ChR
21/03/14, 09:00
Kan være det å! kan være bare og rense den eller få tak i ny..
jeg hadde også sjekket for falsk luft

Ben
21/03/14, 21:00
skal prøve å få sjekket alt som blir nevnt :)

Ben
26/03/14, 18:23
ser ut som problemet er løst, dumpventila som skapa problemene, fikk rensa den, olja den og så hadde det detti av en paking eller en gummi ring inni den som jeg satt på plass, nå funker hvertflal alt, foreløbig :)

850ChR
28/03/14, 08:16
Det er bra !:) fortell vis det skjer noe mer at bilen krøller seg til.

Ben
28/03/14, 15:16
Det er bra !:) fortell vis det skjer noe mer at bilen krøller seg til.

hehe :p ja, dagen etter "problemet" var løst, så kom problemet tilbake igjen og har vært sånn i noen dager nå, har nå ingen anelse hva det kan være, så bestilte en time hos mekonomen til uka så får de sett på det, regner vell med at de får isåfall fixet problemet da.