PDA

Vis full versjon : XC60, noen gjengangerfeil/kjøpsråd?



morrun
13/03/14, 23:05
Hei.
Nå når xc60 har vært noen år, er det noen gjengangerfeil på de? Jeg skal bytte bil og har lest meg opp på XC90. XC60 2009-modell 2.4D/D5 er et alternativ og derfor ber jeg om kjøpsråd?

Mvh Morten

PerBerget
24/03/14, 15:26
Hei! Har selv hatt en 2012 D3 Summum. Så og si feilfri bil i det halvannet året jeg hadde den. Det eneste som "klikka" et par ganger var medieavspilling/stereoen. Akkurat som om den låste seg, men det var sikkert bare software-bugs.
Måtte bare slå av motor/tenning og "reboote". Senere modeller har ny blåtann versjon og sikkert mye annen software som har blitt oppgradert. Mulig kan du gjøre det med 2009 modellen også.
Noen har visst hatt problemer med park-sensorene (ikke jeg) men stort sett er de ganske problemfrie. Uansett er ikke Volvo det dyreste å drifte.
Eneste som irriterte meg litt var den treige el-bakluka og automatkassa som av og til ble litt vel pensjonist (klarte ikke helt å bestemme seg for å bytte gir). Jeg kjørte faktisk med den til Italia/Frankrike en sommer og barna hadde det supert baki hele veien.
Har du småbarn bør selvfølgelig skinn være på plass. Ellers bør du gå for SUMMUM eller R-Design. Sørg for mest mulig utstyr (sier seg selv) og en farge som er lettsolgt (svart/grå/sølv..eller også hvit, men da helst R-design).
Jeg gikk fra XC90 og i begynnelsen kjentes XC60'en som "stumpete". Men den er fastere i fisken så jeg ble vant til det etter en stund. Norske modeller pleier å være greit utstyrt. Lykke til!