PDA

Vis full versjon : Klikke/tikke lyd fra dørene i bilen



LaNo91
12/03/14, 20:37
Oppdaget noe nytt med bilen min (S60, 2002 modell) idag, når jeg satt å ventet på noen.
Jeg vridde om nøkkelen så alt ble avskrudd. Etter en liten stund, kom det en tydelig tikke/klikke lyd i fra dørene, jeg går ut ifra at det kom ifra låsene. Jeg prøvde å ta ut nøkkel, låse dørene osv, men uansett kom disse lydene tilbake.

Noen som har forslag på hva dette kan skyldes, å evt hva som fikser det?

Sentrallåsen har vært vrang med å få låst førerdøra i lang tid. Kanskje det har en sammenheng med årsaken til klikkingen? Bilen var også tom for strøm igår, så mistenker at klikkingen aldri stopper, og tapper bilen for strøm.

Jeg har ingen anelse hva problemet kan være, så håper noen kan hjelpe meg :P

aarnes
13/03/14, 14:10
tikker det i alle eller bare en?
jeg hadde samme problem på min S60 2002 - der var det feil på rele i dørmodulen på førersiden, den tappa bilen for strøm. måtte bytte den

LaNo91
13/03/14, 14:30
Takker for svar aarnes! :)

Det høres ut som det tikker alle.
Virker som det samme problemet! Hva koster en slik modul? Er modulen bare i førerdøren eller må d byttes i alle dører som tikker?

aarnes
13/03/14, 14:48
Takker for svar aarnes! :)

Det høres ut som det tikker alle.
Virker som det samme problemet! Hva koster en slik modul? Er modulen bare i førerdøren eller må d byttes i alle dører som tikker?

Hvis bilen er tom for strøm så tikker det i alle dørene, og du får ikke startet.
tviler på at alle modulene er døde, så tror du kan utelukke det.

Er batteriet fulladet?

eab
13/03/14, 16:57
Jeg har også hørt noe tilsvarende i min, dersom jeg sitter i bilen etter å ha skrudd av tenninga. Litt svakere enn lyden som kommer når dørene faktisk låser, men det er helt klart noe som lager lyd. Jeg har forøvrig problemer med låsekassen i ene bakdøra (virker ikke bestandig).

LaNo91
14/03/14, 08:32
Etter at bilen ikke startet, ladet jeg batteriet helt fult ja før jeg brukte bilen igjen.
Hvordan sjekker man hvilke/hvilken som er gåen da? :)

aarnes
17/03/14, 12:45
Etter at bilen ikke startet, ladet jeg batteriet helt fult ja før jeg brukte bilen igjen.
Hvordan sjekker man hvilke/hvilken som er gåen da? :)

Tror du burde koble til VIDA for å se etter feilkoder.

Tok du batteriet ut, eller ladet du det mens det var tilkoblet bilen?

LaNo91
28/03/14, 19:23
Jeg tok ut batteriet. Har det noen betydning?