PDA

Vis full versjon : luft trykk



Jobbe88
12/06/10, 01:02
Har slitt noe forferderlig med dekk i det siste. både innerkant å ytterkanten er inne på korden! Har lakt om selv , så trykket har jeg jo selv blåst i , men vet ikke om det er riktig trykk.

Kjører daglig på en uvanlig svingete veg , men så for meg at om forstillinga ikke var riktig justert ville det gå hardest ut over yttersiden av dekket. Men siden begge sider er slitt som bare det håper jeg det er p.g.a feil trykk.

Kjører med 225/45-17 å trykk på 2.8bar om jeg ikke husker helt feil. Aner ikke om det er for lite eller for mye :P Vet bare at jeg skal ha høyere trykk på lavprofil enn på f.eks vinterhjula.

Tips?

gl740turbo
12/06/10, 01:05
tror jeg hadde hatt 2,5bar i de dekkene ;) Men om du har sjekket hjulstilling og den er innenfor krav høres det ut som du faktisk må opp i luftmengde så du får nedpå senteret av dekket.

Med lavprofil får du ikke problemer med bul på midten så du kan jo prøve med 3bar ;) Skal også stå max psi på dekket og da skal du ligge deg ca 0,2 - 0,3 bar under det

ole
12/06/10, 07:05
Du skal ha mer luft trykk http://billisten.no/nyhetsbilder/1025/slitasje.jpg

Jeg kjøre med 40psi på mine 215-35-18" ring til vianor el anna dekk sjappe hvor mye du skal ha på dine...

Jobbe88
12/06/10, 11:49
oki. dekket har en bul på midten av dekket som går nedåver ja. skal se på maks trykk å prøve litt , må vel inn på en firhjulskontroll igjen da... Drit at det er så lite å justere på volvo

TeamBørnOut
18/06/10, 07:19
På veiene hos deg jobbe så ville jeg kjøpt meg noen justerbare topplater :D
Jeg satt faktisk å tenkte "her går det mye ytterkant på 7/900" når jeg kjørte der :D
du vil slite mindre dekk + at bilen svinger bedre.