PDA

Vis full versjon : 940 - Ny clutch slurer litt



Sindre
09/03/14, 13:22
Hei.
Jeg har nettopp montert enkelmasse svinghjul, forsterket trykkplate fra Klracing, denne lamella: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/lamell-sachs-940-med-m90-och-228mm-svanghjul_special.html og og nytt orginalt utløserlager på min 95 modell 940.
Shimset ut kula som det sto beskrevet her på forumet.
Men når kjører med den så slurer den litt. Fler som har vært borti det og hva skal jeg gjøre?

Minge89
10/03/14, 00:44
Da kan det hende du har shimset ut den utløser armen litt mye tenker jeg. Husk at det som står i beskrivelsen er bare en veiledning, shimsinga varierer nok litt fra kasse til kasse:-)

Sindre
12/03/14, 07:36
Brukte 1 mutter og 2 skiver, shimsa ut ca. 1 cm

eab
12/03/14, 20:56
Et "triks" flere har gjort er å skru på trykkplata feil, slik at den hviler mot styrepinnene istedet for mot selve svinghjulet. Hvis du ikke har shimsa ut arma så mye at det slurer av den grunn da. Hva med en prøvetur etter å ha tatt bort slavesylinderen (evt. ta bort den arma/stanga i enden av stempelet) slik at utløserarma ikke har har mulighet til å presse mot trykkplata? Da vil du vel utelukke det problemet iallefall.

Sindre
13/03/14, 00:27
Den har faktisk blitt bedre og bedre ettersom jeg har kjørt med den. Er det mulig at det må slites bort et lite lag før det slutter å slure?