PDA

Vis full versjon : Dørtrekk - demontere i 960 serie I



93_volvo960
09/03/14, 01:09
Ser at på sjæførdøra, så begynner det å bli en sprekk/gleppe mellom karosseri og dørtrekket. ikke så mye å se, må vel ha ut dørtrekket......... mangler forresten de hvite "knortene" som sitter i bunnen av dørtrekket. Men disse har vel ikke noe å si for trekket som løsner på "langsida" i bakkant av døra?

Noen som har erfaring med å "nappe ut" dørtrekk? Er det mye plast som går i tusen knas...........

Ser for meg at det KANSKJE kan ha sammenheng med at vindusheisen går bare nesten ned (mangler ca 5 cm), da stopper vinduet. Prøver jeg å kjøre det lenger ned, så får jeg ikke kjørt det opp - må da dra det manuelt opp.

Kan det være en sammenheng? Var å skulle få diagnose på VOLVO, men de mente at selve vindusheisen var kaputt og måtte skiftes. Dog ikke på lager..............så da må man ut på bruktmarkedet....

Tips? Råd? Bistand - mot klekkelig betaling? :)

larsverm
09/03/14, 03:09
Heller enn å "nappe" av dørkledningen, bør du lirke litt pent - da kan du kanskje unngå å ødelegge noe mer.

93_volvo960
11/03/14, 00:08
Heller enn å "nappe" av dørkledningen, bør du lirke litt pent - da kan du kanskje unngå å ødelegge noe mer.

Jada, jeg ser det poenget......... :D

turb00le
11/03/14, 08:17
Se i bunn av trekket, der er det en gjeng firkantede hull. Oppi der sitter det ett rødt eller hvitt klips.
Hvis du tar typ en sveisetråd og lager en krok så er det bare å lirke den oppi hullet og trekke ned klipset.

volvoRsport
11/03/14, 10:20
Markeringslyset som sitter på enden av dørtrekket skal være presset inn bak et klips, sitter dette som det skal? Hvis ikke kan det hende det er grunnen til at dørtrekket er løst akkurat der.

93_volvo960
14/03/14, 00:26
Skal sjekke det, ta ut det røde lys og se hvordan det ser ut bak der!