PDA

Vis full versjon : Avansert trimming



Mr. Crepsley
11/06/10, 22:03
Har et lite forslag ang. avansert trimming kategorien.

Foreslår at denne bør stenges for medlemmer å starte en ny tråd, og gjøre som gullprosjekter/how to ++ at moderatorer må flytte tråder dit. Dette gjør avansert trimming kategorien mer ettertraktet, og et bedre verktøy for oss som er ute etter å lære mer, eller gå dypere i funksjonen til forskjellige komponenter. Sånn det er nå er det 1000 tråder om vilken original kam til hvilken turbo etc, dette er ikke avansert. Men tråden som f.eks best mulig turtallvillighet er en tråd som fortjener sin plass der.

Bare et forslag, som jeg håper blir gjennomført. Hadde vært kult med et fint bibliotek for motor frelste under avansert trimming her!

ChrML
11/06/10, 22:08
Det blir nok litt for mye jobb for moderatorene og kanskje litt forvirrende tror jeg. Kanskje bedre å gjøre det andre veien? At alt som ikke er "avansert nok" blir flyttet til den normale kategorien når noe blir postet feil.

The Sven
11/06/10, 22:09
Jeg mener også dette er en problemstilling vi bør se litt på og jeg har tidligere foreslått at vi oppretter en egen forumsdel for "husmortrim", slik at vi kan kjøre en hardere modereringslinje på denne kategorien.

Om det er flere som er enige kan jeg ta det opp til diskusjon i moderatorpanelet igjen.

Mr. Crepsley
11/06/10, 22:13
ChrMl: Ser ikke for meg at dette skal bli noe som helst problem. Selvfølgelig ser jo ikke moderator alt, og må ha tips her som på prosjekter som bør flyttes til gullprosjekter. Alle drar sin part på et forum, ikke bare moderatorene.

The Sven: Ser den. Kunne godt forandret avansert trimming til Avansert motor og gir.

The Sven
11/06/10, 22:15
Forslaget mitt var igrunn å opprette en ny forumsdel for lett trimming da vi ikke egentlig har noe slikt i dag, og la avansert trim være som den er. Da kan vi ganske enkelt sile ut de tilfellene som havner i feil kategori.

Mr. Crepsley
11/06/10, 22:18
Ok, men bare sånn for å ha det klart, går avansert trimming for drivverk også? Altså, la oss si ombygging til spesielle bremser f.eks keramikk.

ChrML
11/06/10, 22:19
Det er ikke et problem som jeg har lagt merke til for jeg bruker nesten kun bare "Mine innlegg" og "Nye meldinger". Sjelden jeg er inne på forumkategoriene og browser.

Er igrunn et ganske vanlig problem dette for er jo litt vanskelig å vite hvor man skal legge lista enn. For noen er det veldig avansert å bytte en kamaksel. Noe det ikke er i denne sammenheng, men diskusjoner angående karakteristikker og teori rundt kamaksler er mer avansert.

Ser egentlig ikke problemet med det som The Sven sier å lage en egen kategori for husmorstrim og kjøre en høyere terskel på Avansert trimming. Det virker jo også mer logisk for brukere da mange leser "Avansert trimming" som kun "Trimming" og blir usikker på om posten dems hører hjemme i "Motor og gir" eller "Avansert trimming" hvis det bare er vanlig trimming. Eneste ulempa med det er flere forumkategorier, som er greit å unngå, men tror fordelene med den løsningen veier opp for den ulempa. Alternativet er å bruke "Motor og gir" kategorien for spørsmål relatert til trimming og, det kan være en vel så god løsning.

Da er det jo også en ganske rask "sjau" for moderatorene å rydde "Avansert trimming" kategorien. Bare flytte det meste over på et annet forum.

ChrML
11/06/10, 22:21
Ok, men bare sånn for å ha det klart, går avansert trimming for drivverk også? Altså, la oss si ombygging til spesielle bremser f.eks keramikk.
Jeg syns at Avansert trimming også burde omfatte avansert ombygging av drivverk i trimsammenheng.

Mr. Crepsley
11/06/10, 22:25
Det er ikke et problem som jeg har lagt merke til for jeg bruker nesten kun bare "Mine innlegg" og "Nye meldinger". Sjelden jeg er inne på forumkategoriene og browser.

Er igrunn et ganske vanlig problem dette for er jo litt vanskelig å vite hvor man skal legge lista enn. For noen er det veldig avansert å bytte en kamaksel. Noe det ikke er i denne sammenheng, men diskusjoner angående karakteristikker og teori rundt kamaksler er mer avansert.

Ser egentlig ikke problemet med det som The Sven sier å lage en egen kategori for husmorstrim og kjøre en høyere terskel på Avansert trimming. Det virker jo også mer logisk for brukere da mange leser "Avansert trimming" som kun "Trimming" og blir usikker på om posten dems hører hjemme i "Motor og gir" eller "Avansert trimming" hvis det bare er vanlig trimming. Eneste ulempa med det er flere forumkategorier, som er greit å unngå, men tror fordelene med den løsningen veier opp for den ulempa. Alternativet er å bruke "Motor og gir" kategorien for spørsmål relatert til trimming og, det kan være en vel så god løsning.

Da er det jo også en ganske rask "sjau" for moderatorene å rydde "Avansert trimming" kategorien. Bare flytte det meste over på et annet forum.

Det er jo akkurat dette jeg mener. Bare det blir andre veien, de flytter tråder fra motor og gir til avansert. Men ja, forstår hva dere mener med at dette kan låses med å erstatte motor og gir med husmortrim. Vi mener det samme, bare på forskjellige måter ;)

ChrML
11/06/10, 22:32
Igrunn så burde Motor og Gir omfatte husmorstrimming og istedenfor å legge til ny kategori når jeg tenker meg om. For alle "Bilen min vil ikke starte" og "Bilen min fusker" spørsmåla havner jo somregel i kategorien for bilmodellen. Ellers vil det ikke være igjen noe å diskutere i Motor og Gir kategorien nesten. For mange kategorier er heller ikke å ønske.

Sånn er det jo faktisk i dag:


Motor og gir
Her kan alt som omhandler enkel trimming, motor, gir og driverk diskuteres.

Så da er jo egentlig forslaget mitt at det bare aktivt flyttes upassende tråder fra Avansert trimming til Motor & Gir da det er mindre jobb for moderatorene. At det bare må kjøres en hardere linje på det, sånn som det ser ut til å være lagt opp for i utgangspunktet. Ellers ser jeg for meg at det blir en del rot hvis man ikke kan poste der selv og trådene må flyttes andre veien. En prosjekttråd blir liksom noe annet, for det er mer permanent enn en diskusjonstråd somregel er.

The Sven
11/06/10, 22:34
Vi kan også se om vi klarer å gradere ned en del tråder fra avansert trimming til motor og gir, det er kanskje det enkleste.

EDIT: Brukte visst litt lang tid på å svare, ser ChrML tenkte akkurat det samme ;)

ChrML
11/06/10, 22:35
Vi kan også se om vi klarer å gradere ned en del tråder fra avansert trimming til motor og gir, det er kanskje det enkleste.
Akkurat det ser jeg for meg og.

Mr. Crepsley
11/06/10, 22:37
Skjønner ikke hvordan du kan mene at å flytte fra avansert til motor og gir er mindre jobb? Er jo mye mindre jobb å stenge avansert, og flytte dit etter tråder dukker opp.

ChrML
11/06/10, 22:39
Er ikke så ofte det dukker opp nye tråder i Avansert trimming. Er mindre jobb å degradere dem når de kommer enn å granske tråder i Motor & Gir hele tiden og vurdere om de skal flyttes over til Avansert. Er jo moderatorer inne hver dag til de fleste tider i døgnet.

Pluss er jo litt forvirrende for brukere da jeg kan se for meg at trådene kommer til å ligge noen dager i Motor & Gir før de blir flyttet.

Mr. Crepsley
11/06/10, 22:45
Trenger ikke å bli vanskelig for moderatorene så lenger folk er flink og tipse.

Jeg ser for meg at avansert trimming kan være et bibliotek for dype teorier m.m innen trimming av motor og drivverk. Altså hvor vi som ikke kan såå mye, kan lære enda mer, med mye stickier. Men om den ikke skal være stengt, så må den styres med jernhånd.

Joakim-G_R
18/06/10, 00:00
Er ikke noe vanskelig å skille på avansert trimming og "vanlig" trimming da. Chipping og diverse "standardturboer", og slike ting, "vanlig" trimming. Avansert er nye innsug, grenrør, litt mer custom turboer/race-turboer, kompressor, datasprut, bearbeiding av topper, sylindre osv.

Det er absolutt IKKE vanskelig å skille på det..

A.Finstad
18/06/10, 09:18
mange som sliter med det ser jeg i de kategoriene :p

TeamBørnOut
18/06/10, 11:13
Jeg vil tro moderatorene skjønner at dette ikke er avansert trimming:

Spm ang grenrør fra klracing og 968 dyser

turbovalg? b230 16v
(dette er jo det motsatte av trimming faktisk :D)

LPG, konvertere?

sperre

t5 motor i 740 ?
Som joakim sier selv

syrebad

chip til b230ft


Men ting jeg syns bør være der. Selv om det ikke er avansert for alle er "trigger skive / signal"
"løse sylinder foringer"
+ + + slike ting som handler om litt mere en å montere et JT anlegg å fjerne proppen man fester det til.
Man kunne jo sammlet sammen litt info fra forskjellige tråder å laget noen "hoved" greier man kunne hatt som sticky kanskje? behøver jo ikke nødvendig vis bare være fra dette forumet heller. mange smarte folk ute :)
Men at tråden kunne trengs en opprensning er jeg enig i!
Angret kjapt etter jeg la ut min egen "Kamaksler til 2.3 16V GLT topper" der :D