PDA

Vis full versjon : Hva skjedde?



Krissmp
11/06/10, 19:05
Kjørte litt hardt i dag. Spant litt i 3 svinger, etter siste svingen skjedde det ingenting når jeg trykket på gassen. Den bare mistet fart og ristet, men kunne akkurarat kjøre litt med lite gasspådrag.
Stoppet og kom tilbake 5-10 min senere og fikk såvidt start på bilen. Trodde kanskje det var lite bensin på bilen så fikk den bort til bensinstasjonen. Var nesten så jeg ikke kom meg bort og de var bare 200-300m. Etter att jeg fylte bensin ville den ikke starte. Fikk tilslutt start med litt choke, men virket som den bare gikk på 1 sylinder!

Trilla bilen tilsiden og kom tilbake ca 1 time senere og da startet og gikk den helt fint.

Noen som vet hva det kan være?

Det er en Volvo 240stv med b230k som har gått nesten 350tusen.
Kan kanskje ha noe med att jeg har fjernet "bensinreturen"? men har gått helt fint i over et halvt år uten.

Trodde kanskje jeg hadde blåst motoren og den ikke fikk kompresjon. virket nesten sånn.

mamolv
11/06/10, 19:09
den er nok bare gått full av bensin..pluggene altså.ta dem ut og kjør starteren så du får blåst ur bensinen i motoren og sett inn pluggene etter at dem er tørket...

Martin.S
11/06/10, 19:10
Noen lyder, unormal mengde\farge på eksos?

Krissmp
11/06/10, 19:29
Vet ikke om det var noe eksos eller lignende, men dama sa den hørtes ut så ei snekke=P

Den går helt fint nå. kjørte 7-8km hjem og det var ingen problem, men lurer på hva det kan være. Trodde jo heile motoen var gått til helvette.

Mr. Crepsley
11/06/10, 21:40
Hoppet på register?

Krissmp
12/06/10, 00:07
Hoppet på register?

Kunne jo vært, men den går helt fint nå.

mamolv
12/06/10, 06:21
Kunne jo vært, men den går helt fint nå.

så du har utelukket at den har dratt seg full av bensin...?akkurat dette skjedde med meg i mai.plagdes i 2 timer, men var villig til å gå skikkelig til slutt etter at den har lurt noen ganger.

Krissmp
12/06/10, 15:41
så du har utelukket at den har dratt seg full av bensin...?akkurat dette skjedde med meg i mai.plagdes i 2 timer, men var villig til å gå skikkelig til slutt etter at den har lurt noen ganger.

Viss den hadde gått full av bensin ville vel bensinen forsatt vært der etter 1 time i ro? Og motoren gikk rundt, men virket som det bare var en syl? den overflødige bensinen ville vel bli presst ut når motoren går rundt og jeg dro den jo en del ganger på starteren.

Sebbe
12/06/10, 17:04
du kjørte ikke gjennom noe vann eller har dårlige tenningsdeler? eller begge

Krissmp
12/06/10, 17:07
du kjørte ikke gjennom noe vann eller har dårlige tenningsdeler? eller begge

Jo lurer litt på det. Hadde problem en annengang når bilen hadde stått en stund og da fikk jeg start på den etter å ha pusset kontaktpunktene i fordeleren. Tror det har stått der en god stund.