PDA

Vis full versjon : instrument belysning



Tinius744
06/03/14, 15:22
Hei, jeg får ikke instrumentbelysningen min til å virke!! er det noen som har noe tips til hva jeg skal gjøre for å få det til å virke??? er lei av å ikke se en dritt om natta :P

Wrasko
06/03/14, 16:36
Uten å vite hvordan det er på 700 og 900, så ville jeg trodd at det sitter ett potmeter til å justere lysstyrken. Så jeg ville prøvd å koble utenom den for å teste.

Tapatalk on LG L7 II

Tinius744
07/03/14, 20:52
Dimmeren fungerer, har testa den i en annen 740, men noen som vet hvilke kabler som går til hva i dimmeren?

jacobsen
08/03/14, 19:54
Trolig noe brent i kretskortet bak instrumentpanelet

Minge89
10/03/14, 00:46
Ville nok prøvd et attet instrumentpanel ja. Men sånn dumt spurt, du har sjekka sikkringene dine ikke sant?;-)

Tinius744
10/03/14, 21:48
hehe, har sjekka sikringene :) knota med detta lenge…
slet en gang med at hovedlysbruteren ikke funka, men da måtte jeg koble sammen to gule ledninger bak spilleren, og så var jeg borti den ene vite som også var der og da funka det littegran men så funka det ikke lenger…

850GLTsilver
12/03/14, 15:27
Instrumentlysa er den blå og den hvite.
Den gul-hvite er fra lysbryteren for å slå belysningen i radioen helt på når lyset er av.
Hvit er +12V (fra sikring 21)
Blå går til rheostaten i instrumentpanelet.
Og denne blå er det som reguleres mer og mer mot jord etter som instrumentlyset skal bli sterkere.

Hvile to gule er det du har kobla bak spilleren? Skal ikke være noen slike der som har med den å gjøre i alle fall.

Aner ikke hvilken årsmodell du har, men her er skjema for 1990: http://www.vccn.no/dokumentasjon/Volvo%20koblingsskjemaer/700/volvo_740__1989.pdf

Alltid lurt starte med et slikt når man skal lete feil.
Prøv og feil med å koble ledninger sammen i blinde er ikke spesielt lurt.

Tinius744
31/03/14, 07:50
Instrumentlysa er den blå og den hvite.
Den gul-hvite er fra lysbryteren for å slå belysningen i radioen helt på når lyset er av.
Hvit er +12V (fra sikring 21)
Blå går til rheostaten i instrumentpanelet.
Og denne blå er det som reguleres mer og mer mot jord etter som instrumentlyset skal bli sterkere.

Hvile to gule er det du har kobla bak spilleren? Skal ikke være noen slike der som har med den å gjøre i alle fall.

Aner ikke hvilken årsmodell du har, men her er skjema for 1990: http://www.vccn.no/dokumentasjon/Volvo%20koblingsskjemaer/700/volvo_740__1989.pdf

Alltid lurt starte med et slikt når man skal lete feil.
Prøv og feil med å koble ledninger sammen i blinde er ikke spesielt lurt.






Nå har jeg fått til at lyset fungerer, men det lyser konstant hele tiden... jeg jordet den blå ledningen og da virket det. men hva skal jeg gjøre for at dimmeren skal fungere? du sier at den blå reguleres mer og mer mot jord? hvor er den koblet til i så fall?