PDA

Vis full versjon : T-5R seter?



hgnubel
11/06/10, 18:35
Har kanskje noen slike som passer bilen min (854) innenfor rekkevidde, men ikke fått sett på dem enda.

Noen spesielle svakheter eller ting jeg bør være på vakt mot bortsett fra det vanlige slitasjestedet på venstre side av førerseteryggen?

Såvidt jeg vet har de til og med SIPS og alt skal være plug'n play i min '97-modell?

stramwaier
13/06/10, 20:02
ikke så veldig mye hokus pokus med disse setene:) bare se i sømmer på sitteputa. i tillegg til de stedene du nevnte. er det fra engelsk bil slipper du det problemet på sjafør stolen:)

Nero
13/06/10, 21:50
Kan jeg bare låne tråden litt og spørre om noe?
Hva om man har kjøpt inn seter som det står SIPS på, men har hatt seter i bilen før som det ikke står SIPS på?
Har jeg forstått rett, at det ikke betyr at det er airbag, men Side Impact System det står for forsterka bjelker og slik for en sidekollisjon(som jeg regner med alle 850'er har, sikkert ikke vært merka det på pre-facelift?).

hgnubel
14/06/10, 08:59
Kan jeg bare låne tråden litt og spørre om noe?
Hva om man har kjøpt inn seter som det står SIPS på, men har hatt seter i bilen før som det ikke står SIPS på?
Har jeg forstått rett, at det ikke betyr at det er airbag, men Side Impact System det står for forsterka bjelker og slik for en sidekollisjon(som jeg regner med alle 850'er har, sikkert ikke vært merka det på pre-facelift?).

Jeg er ganske sikker på at står det SIPS på setene så er det airbag i dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Side_Impact_Protection_System

The SIPS side seat airbags were released in 1994 850 models and became standard beginning in 1995.

Men det skal vel ikke være noe i veien for å bruke seter med airbag i biler som ikke hadde det fra fabrikk. I beste fall kan du kanskje ettermontere det som trengs. I verste fall er det ingen airbag som reagerer hvis du krasjer, men det var det jo ikke med de gamle setene heller...

Nero
14/06/10, 18:33
Å ja, er nok feilinformert jeg da:p
Men får tro de passer over med kontakter og slik, får se om jeg skal koble til airbagene senere men er glad bare jeg får setevarme til å funke i førsteomgang:o

The Sven
14/06/10, 20:20
Å ja, er nok feilinformert jeg da:p
Men får tro de passer over med kontakter og slik, får se om jeg skal koble til airbagene senere men er glad bare jeg får setevarme til å funke i førsteomgang:o

SIPS betegnelsen brukes på flere sikkerhetsdetaljer som er tiltenkt sidekollisjoner.

Nero
14/06/10, 20:22
Sant det Sven, ligger jo i ordet når jeg tenker meg om "Systems" som ikke kun er en ting, men ja.... et helt system:o

hgnubel
18/06/10, 10:44
En "hjerne" i en stol er visst defekt. Noen som vet om det er kurant å bytte?

På tegningene ser det ut som all intelligensen kan være innebygget i bryterpanelet for el-justering. Er det "hjernen"? :)

TeamBørnOut
18/06/10, 10:46
trodde ikke disse var elektronisk styrt? bare å slå på de så popper de ut?

hgnubel
18/06/10, 11:07
trodde ikke disse var elektronisk styrt? bare å slå på de så popper de ut?

Jeg har ihvertfall ikke sett noen kabel som ser ut som airbagstyring... men jeg har ikke hatt ut stolene enda heller, har bare røsket i kablene som er lett synlige under der.