PDA

Vis full versjon : spiller det noen rolle hvilken side stikkakslingene sitter?



ellingsøyern
05/03/14, 22:23
som topic sier. på dana 30 akslinger det gjelder

akslingen det gjelder er kjørt med f motor og åpen diff så kan ikke ha vært utsatt for så mange NM akkurat.

Christian
05/03/14, 22:29
På slyngdiff er det forskjell på høyre og venstre, ellers er det hipp som happ i utgangspungtet, men hjullageret ytterst kan ha slitt seg til lagerringen slik at det passer sammen kun en vei.

ellingsøyern
05/03/14, 22:36
finnes det et triks for å kjenne igjen hvillken av de som skal hvor? vet det er forskjell på stikkakslingene på slyng, måtte kappe selv

C.Erstad
05/03/14, 22:37
som topic sier. på dana 30 akslinger det gjelder

akslingen det gjelder er kjørt med f motor og åpen diff så kan ikke ha vært utsatt for så mange NM akkurat.
Har hørt mye snakk om dette i Rallycross verden. At man ikke skal blande om akslingene. Da knekker de fort.
Om dette er en myte eller fakta vet eg ikke :)

PVT
05/03/14, 23:49
se på stikkakslingen som et stykke tvinnet tau. snurrer du det andre veien går det opp i liminga og ryker lettere. samme går for stikkakslinger.
når jeg har bytta har jeg alltid henta fra riktig side slik at det ikke skal være noen tvil om det hvertfall. dem ryker når det passer dårligst :)

Berg Performance
06/03/14, 23:03
Har hørt noen jungelhistorier om diverse biler med alt for mange ponnier, der de økte holdbarheten på stikkakslingene ved å snu side på lørdagen slik at de ikke ble vridd av.. Personlig aldri hatt trøbbel med stikkakslinger, grunnet noe mangel på effekt ;) Vrir derimot inngående og utgående akslinger vekk fra hverandre hele tiden..