PDA

Vis full versjon : H&R Senkesett til V70n med nivåregulering.



Testflyver
05/03/14, 04:34
Har nettopp kjøpt en V70n -03 Jub 2.0T m56, org soltak og sportsinteriør og understell (-18mm). Tror faktisk at dette er en meget sjelden kombinasjon da jeg har fått hører at bare 2stk Jub-utgaver ble solgt med manuel,og bare den ene hadde soltak..

Jeg vil senke den litt mer og har god erfaring med H&R fra blant annet BMW e39, så jeg har kjøpt et sett for V70n med nivåregulering. (Med TÜV). Jeg trodde at det skulle følge med brakketter for å flytte nivreg, men i eska var det bare fjærer..

Er det noe her som har erfaring med H&R 29452-2 30mm til V70n? :)

Jimmen
05/03/14, 10:58
Jeg vet at hvis du skal senke MÅ du ha brakketter for flytting av demper.
Jeg har det selv, ikke H&R jeg da..

Ola Hagen
06/03/14, 19:07
Vparts.se selger slike braketter til å flytte festet til nivåreg.

Eller så får du 80 talls stuk med ræva i været :)

Testflyver
07/03/14, 08:33
Ja det var det jeg trodde..

Men er det så få som har H&R-spiraler på sin herregårdvogn?

Må man være svensk for å handle på Vparts.se ?? Fikk ikke til å handle på nett der.

Jimmen
07/03/14, 09:03
Er sikkert en del som har H&R senk her inne, er jo ett bra merke så.
Jeg bestilte selv H&R til min for en stund siden, men de hadde ikke på lager så derfor valgte jeg noe annet.

Vparts sender ikke til norge, de har sagt det i lang tid at de skal gjøre det, men gjør aldri noe med det..

Testflyver
11/03/14, 19:34
Sendte en mail rett til H&R for å se hva de har og si til dette. Her er hva de svarte meg:

Hello Mr. xxxxx,



Thank you for your e-mail.



29452-2 is specially made for the cars with rear self-levelling.

Teh OE self levelling shocks can be combined with these springs.







Mit freundlichen Grüßen / best regards

Yvonne Menzebach
Export / Sales

Så da får jeg satse på å bruke de nivådemperne som er på bilen og bare bytte fjærene :p

Jimmen
12/03/14, 11:24
Sendte en mail rett til H&R for å se hva de har og si til dette. Her er hva de svarte meg:

Hello Mr. xxxxx,



Thank you for your e-mail.



29452-2 is specially made for the cars with rear self-levelling.

Teh OE self levelling shocks can be combined with these springs.







Mit freundlichen Grüßen / best regards

Yvonne Menzebach
Export / Sales

Så da får jeg satse på å bruke de nivådemperne som er på bilen og bare bytte fjærene :p

Av en eller annen grunn velger jeg og ikke tro på det som blir sagt av H&R her :p
Regner med du aldri har vært av med en slik demper? de er sinnsykt stive, og du kan ta bort fjærene helt og bilen er så og si like høy altså.

På V70 er det bakdemperne som holder bilen i lufta, nesten helt selv..
Blir nivomat dempere konstant i trykk går de til slutt i stykker.

FroBe
12/03/14, 14:55
Enig med Jimmen her, selv om jeg ikke har dempere med automatisk nivåregulering så har jeg prøvd å sette meg inn i hvordan de fungerer.

Originalfjærene for nivåregulering er full lengde, men mykere enn standard fjærer siden støtdemperne skal klare å løfte bilen i tillegg.
H&R senkefjærene er sannsynligvis stivere og kortere enn andre fjærer, og demperne vil jobbe hardt for å løfte bilen til original høyde.

Testflyver
12/03/14, 15:10
Det er forståelig at du er skeptisk, er det selv jeg! Kan bare konstanter at disse bakfærene skiller seg fra settet med tallet 1 til slutt (for "vanlige" bakdempere) med litt tetter vindinger, merket med gul lakk og så er de litt kortere..
Får nå se hvem som har rett av deg eller H&R, men det blir ikke bytta riktig enda. Skal også bytte til Ultra Racing krengstag fram og bak(25mm/22 eller 25mm). Har kjøpt Bilstein B4 fjærben fram, vil ikke ha det for stivt på vår utfordrende veistandar :p