PDA

Vis full versjon : Startvansker ved lunken/varm motor 850R



pogona
05/03/14, 01:22
Opplevde nylig at bilen sliter litt med å starte ved varm/lunken motor, den starter helt nydelig når motor er kald, eller om jeg har kjørt den varm, stopper den for å springe innom butikken 5 min å starter den igjen så starter den helt fint, men om den har vert kjørt og stått en halvtime, times tid så er den litt kødden å starte, det virker som startmotoren tar litt, så er det som om motoren hoster og startmotoren frier og sviver fritt, dette kan skje alt fra en til 3-4 ganger når jeg vrir om tenningen så starter den, går litt rufsete i 1-2 sekunder før den roer seg å går helt fint.

Trodde først det var slitt startmotor/startkrans men har aldri hatt samme symptom ved kald motor eller når jeg stopper og starter igjen på varm motor.
Noen som har vert borti lignende? Jeg tenkte å bytte kjøletemp sensor i termostathus samt termostat for å se om det blir bedre.

Mistenker jeg skulle ha byttet veivhusventilasjon på samme bil, noen som har en how-to på det? :)

kimove
05/03/14, 10:12
vanntempsensor til innsprøytningen bruker å være en gjenganger ved slike problemer som du beskriver her :)

pogona
05/03/14, 23:48
Prøver det først og ser ja. :)