PDA

Vis full versjon : El bakluke problem



hsyvers
04/03/14, 18:19
Hei
Har en El bakluke som krangler på en Volvo V70II 2008mod
Hvis jeg åpner den med den manueller hendelen bak bilen løfter luken seg med en gang.
Hvis jeg bruker åpneknappen på fjernkontrollen eller den på dashbordet så prøver den å åpne men virker som den blir avbrutt av en lås som ikke slipper.
Derfor jeg tror det er sånn, det er fordi når jeg tar i hendelen så frigjør jeg sikkert låsen manuelt og luka kan da bli tatt av el.motoren opp.
Noen som vet hva som er galt her ??
Hilsen Henning

SagaPer
04/03/14, 19:19
Har du lest de andre trådene som handler om problem med el. bakluke i denne delen av forumet?

hsyvers
04/03/14, 19:37
Ja men ikke funnet noen med helt lik feil og ingen løsning på saken.

Har du lest de andre trådene som handler om problem med el. bakluke i denne delen av forumet?

Morgis
05/03/14, 12:41
http://forum.vccn.no/showthread.php?61331-Justering-av-el-mekanisme-i-bakluke

hsyvers
05/03/14, 13:20
Eller som en på forumet Jagrullar skriver til meg:
Det finns en motor som låser upp bakluckan, så att den alls kan öppnas, en motor som öppnar själva låset, så att luckan kan lyftas och en motor som driver hydraulpumpen som faktiskt lyfter luckan.
Låter ju som att det är motor nummer två som inte gör sitt jobb. Den knuffar på låsmekanismen med en vajer. Jag har sett en bil där vajern vikt sig, så att den inte kunde knuffa, och därför heller inte öppnade luckan. Kanske samma problem med din?