PDA

Vis full versjon : 940, turbotrykksmåler+ lesel ut feilkoder



Ben
04/03/14, 00:02
Hei

i og med at jeg ikke har særlig mye peiling på dette selv så spørr jeg her.

Kjører en volvo 940 turbo sedan 1995 model. Jeg vil gjerne ha montert en turbotrykksmåler, som jeg allerede har kjøpt inn. Har også en lambda lampe som lyser som jeg gjerne skulle ha lest ut feilkoder på. Ingen av disse to tingene har jeg vært borti før og har derfor ingen kunnskap eller erfaringer med dette. Er det noen som ser seg villig til å gjøre dette for meg,og vise meg hvordan det gjøres, selvfølgelig mot betaling.

holder til i Oslo området.

jabbajohn
05/03/14, 00:38
Det og montere turbotrykksmåler er utrolig enkelt iallefall :) Om du ser ned på turboen så skal der stå en wastegate-aktuator på undersiden med en slange opp til turbinhuset. Klipp den slangen i 2 og monter ett T stykke imellom :) Fra den nippelen du har til overs skal du koble på en slange Feks. vakuumslangen de har på biltema :) og den slangen skal du trekke inn i bilen til dit hvor du skal/vil ha trykkmåleren og kobler på den enden du har inne i bilen på måleren :)

Er ikke noe flink til og forklare men håper du forstår :)

Ben
05/03/14, 13:27
skjønte sånn halveis :) takk for svar

Anders Dybvadsskog
05/03/14, 13:39
Evnt bare bruke en ledig nippel på innsuget:)

Ben
07/03/14, 17:51
ingen i område rundt oslo, akershus eller nerme som kunne hjulpet, for betaling. ?

Arne94
08/03/14, 15:05
Om han har elektriskstyrt måler er det litt mere med å koble opp det da. kanskje ikke så enkelt om man ikke har gjort noe slikt før :)

jacobsen
08/03/14, 19:17
Kjøper du måler fra Torshov (Autogauge) følger det med T-stykke og slange. Husk å kjøpe hus til den, med mindre du skal felle den inn.

Ben
08/03/14, 19:35
kjøpte den derfra og fikk med alt det :) problemet er bare at jeg ikke har særlig peil på hvordan jeg skal koble opp, selvom det er flere nyttige tips her, kan jeg komme over problemer i og med at jeg aldri har vært borti det før :)

Minge89
10/03/14, 00:50
Avlesning av feilkoder kan du nok løse ved å kjøpe deg hainesboka fra biltema tenker jeg:)
Tenkte å gå til innkjøp av en sånn selv:)
Når det gjelder oppkobling av turbotrykks måler så skulle jeg hjerne ha hjulpet deg, men har ingen mulig het til å dra til oslo for øyeblikket. Ikke dene uka i hvertfall:-P Holder selg til i Halden, så hvis du skulle hende at du hadde vært på harry tur til norby så er det bare å si i fra så kan vi se på det en dag;-)

Ben
10/03/14, 11:18
Avlesning av feilkoder kan du nok løse ved å kjøpe deg hainesboka fra biltema tenker jeg:)
Tenkte å gå til innkjøp av en sånn selv:)
Når det gjelder oppkobling av turbotrykks måler så skulle jeg hjerne ha hjulpet deg, men har ingen mulig het til å dra til oslo for øyeblikket. Ikke dene uka i hvertfall:-P Holder selg til i Halden, så hvis du skulle hende at du hadde vært på harry tur til norby så er det bare å si i fra så kan vi se på det en dag;-)


hadde faktisk vurdert en tur til nordby i nermeste fremtid, sender deg en pm :)