PDA

Vis full versjon : Stift knekkt på vx3 kam!



lasse940
11/06/10, 15:49
hvordan kann dette fikses lett og holdbart??
han skal ha 800 sek for vx3 kamen med fordeler spor og justerbart kamdrev men stiften har knekt som vist på bilde kan dette repareres selv på en holdbar måte?? Eller er det ikke verdt å bruke pengene på.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/742.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/743.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/744.jpg

TeamBørnOut
11/06/10, 15:53
Legg pengene i en skikkelig kam isteden?

Men det går å fikse ja... men 800kr? by han 500?

Øyvind G
11/06/10, 15:53
bare og bore ut den knekte splinten det, kjøpe og banke inn ny så er kamen fin igjen den. koster ikke mange kr. tror de kaller splinten for spennhylse på fagspråket.

lasse940
11/06/10, 15:56
Da byr jeg han 500 for den så får vi se hva han sier til det, eneste kamen jeg fant ikke så langt unna og som er snill for lommeboka :)

ChrML
11/06/10, 19:00
800 SEK er jo litt drøyt for en VX3 kam, hvertfall når splinten er knekt. Kan jo kjøpe en hel 531 topp hvis man legger på noen hundrelapper :p. Ville prøvd 4- 500 SEK. Hvis ikke ville jeg bare hatt litt is i magen til det dukker opp en til en akseptabel pris som er hel :).

Martin.S
11/06/10, 19:05
Husk at de splintene er harde, med tanke på å borre den ut. Tror ikke du vil få noe bra resultat med en batteridrill for å si det sånn.

Om du har tilgang eller kjenner noen som har tilgang til en Eroderingsmaskin er problemet løst:)

lasse940
11/06/10, 19:12
Ok. har mailet på en annen som dukket opp nå til 500 sek,
som ikke ligger mer en to timers tid fra meg.

lasse940
11/06/10, 19:17
Er det noe jeg burde være observang på når jeg skal kjøpe brukt kam??

TeamBørnOut
11/06/10, 19:25
at den ikke har masse rust på seg. prøv å skaff en A kam eller K kam hvis du skal kjøpe en orginal volvo kam.

ChrML
11/06/10, 19:27
Og at den ikke har sprekt pga ventilhavari (kanskje ikke aktuellt på B230) eller demontert på feil måte.

lasse940
11/06/10, 19:39
at den ikke har masse rust på seg. prøv å skaff en A kam eller K kam hvis du skal kjøpe en orginal volvo kam.
Hva er en helt ny k-kam (aldri montert) verdt da?
og er k-kamen noe god å kjøre k27 med?

TeamBørnOut
11/06/10, 19:43
K kam og en moderne kkk27 med 12er hus er moro for alt untatt drivlinja det.
1000lapp ville jeg nok gitt for en slik kam kanskje? er jo ny.. ikke slitt eller blitt gjort noe galt md :D

lasse940
11/06/10, 19:49
K kam og en moderne kkk27 med 12er hus er moro for alt untatt drivlinja det.
1000lapp ville jeg nok gitt for en slik kam kanskje? er jo ny.. ikke slitt eller blitt gjort noe galt md :D

Hm. Du tror ikke drivlinja vill tåle det altså,
varer til montering av min kkk27 er bestillt og tenkte jeg også trenger bytte ut den kjedelige T-kamen.
Men med 37 lapper i feriepenger og 27 lapper skyldig i skatt har jeg ikke råd til å ryke drivlinja nå ;)

TeamBørnOut
11/06/10, 19:57
vx3 kammen gjør ikke jobben så mye morsommre. stol på meg :D har prøvd :D

tror ikke jeg ville satset på å bygge om til noe med stor turbo hvis du ikke har råd til å koste på drivlinja litt. det er en voldsom økning av "drag" selv med ganske så standar / orginalt oppsett. Men hvis du har orginalt (dm) svinghjul så holder akselen litt lengre fordi motoren ikke øker turtallet så kjapt som ved lette deler. men stikkakslene vil ryke tilslutt. spørsmål om tid / bruk :)

lasse940
11/06/10, 20:11
vx3 kammen gjør ikke jobben så mye morsommre. stol på meg :D har prøvd :D

tror ikke jeg ville satset på å bygge om til noe med stor turbo hvis du ikke har råd til å koste på drivlinja litt. det er en voldsom økning av "drag" selv med ganske så standar / orginalt oppsett. Men hvis du har orginalt (dm) svinghjul så holder akselen litt lengre fordi motoren ikke øker turtallet så kjapt som ved lette deler. men stikkakslene vil ryke tilslutt. spørsmål om tid / bruk :)
Da blir ikke denne bilen brukt spessielt hardt da det er en familiebil, men syntes jo det er gøy med skikkelig drag i bilen og det syntes jo så klart 11 åringen i baksetet som sitter å roper burn a kom igjenn da burn he he he :)
noen tips til bra steder å handle deler for å forsterke drivakslen da??

TeamBørnOut
11/06/10, 20:16
Han hadde nok holdt kjeft med en sånn turbo gitt :P du bør kanskje slenge på en gt28r turbo eller gt30 turbo isteden? det sparer drivlinja veldig. + at de fungerer bra på orginale grenrør. de moderne kkk turboene "krever" nesten at man har et ekstraktor grenrør for å fungere bra. (men igjen så vil man jo spare drivlinja ved å bruke orginal grenrøret).
Det du kan gjøre for å stikkakslene litt lengre er å bore et hull på 8mm i senter av de (inn ved splinsen). da vrir de seg litt mer å ikke av. noen dreier ned de orginale litt. det fungerer sikkert like fint det også. men jeg har kun vært med å hulboret de.

nå føler jeg meg skikkelig gammel som skriver et sånt fammilie vennlig innlegg :D

ChrML
11/06/10, 20:18
Da blir ikke denne bilen brukt spessielt hardt da det er en familiebil, men syntes jo det er gøy med skikkelig drag i bilen og det syntes jo så klart 11 åringen i baksetet som sitter å roper burn a kom igjenn da burn he he he :)
Hahahaha! Ser det for meg! :D




noen tips til bra steder å handle deler for å forsterke drivakslen da??
Bakaxel.se har forsterka drivaksler til stiv 940 bakaksel. Men vet ikke hvor mye det faktisk hjelper (TBO?).

TeamBørnOut
11/06/10, 20:25
aner ikke selv. ikke prøvd de. når man byttet et sett om dagen + en bakaksel i tillegg så går man liksom litt lei... jeg kjører med automat på 940n min og lett gassfot fordi jeg ikke orker å bytte flere :P

Men de hulborede akslene jeg kjørte med holdt noen timer lengre en orginale. men med folk i bilen og gode varme dekk så kommer man seg ikke av startstreken en gang :P (jada jada, folk i bilen og lek er bu hu :P)

henrik940
11/06/10, 20:25
Bakaxel.se har forsterka drivaksler til stiv 940 bakaksel. Men vet ikke hvor mye det faktisk hjelper (TBO?).

Skal man ha noe større enn 13c så må man nok ha multilink

lasse940
11/06/10, 20:28
He he he nei kkk27 skal inn, skal til en kamerat av meg i morgen og hente deler til å sveise et eget grenrør i morgen og flenser og slanger er på vei i posten så ingen vei tilbake nå gitt, du har ikke noe bilder av hvordan dere har gjort det du sier med å bore hull da?
planen er jo også å få på en mkII aksel til nesteår, den tåler vell litt mer enn en 1040 akslen så får håpe akslen min holder til da da!

lasse940
11/06/10, 20:31
[QUOTE=ChrML;87874]Hahahaha! Ser det for meg! :D

Mulig du får sett det på et treff en gang i fremtiden da bilen er ferdig he he he ;)
Ikke noe bedre med 3 åringen da som sitter å rocker å skriker kjør fortere he he he . Gutta på tur det :D

lasse940
11/06/10, 20:33
Hvor mye ligger en multilink på egentlig?
venter valpekull til sensommer da kommer det penger inn regner med ca 5-6 valper a 14000 hver.

ChrML
11/06/10, 20:36
Hvor mye ligger en multilink på egentlig?
venter valpekull til sensommer da kommer det penger inn regner med ca 5-6 valper a 14000 hver.
Jeg kjøpte min for 2900 SEK i Sverige. Han hadde drøssevis av dem han jeg kjøpte av :p. Men "noen" (bor i Kongsberg faktisk) er gale nok til å ta 7-10 000 kr for dem i Norge :eek:.

Det som koster penger ved multilink er sperre annet enn slyngdiff og senk uten nivåmat (med og forsåvidt, nivåmatdempere er dyrt :p). Foringer er ikke så dyrt hvis man bestiller fra Sverige.

lasse940
11/06/10, 20:42
Jeg kjøpte min for 2900 SEK i Sverige. Han hadde drøssevis av dem han jeg kjøpte av :p. Men "noen" (bor i Kongsberg faktisk) er gale nok til å ta 7-10 000 kr for dem i Norge :eek:.

Det som koster penger ved multilink er sperre annet enn slyngdiff og senk uten nivåmat (med og forsåvidt, nivåmatdempere er dyrt :p). Foringer er ikke så dyrt hvis man bestiller fra Sverige.
Ok 2900 sek er ikke så gale det da! hva slags sperre kjører du på den?

ChrML
11/06/10, 20:43
Ok 2900 sek er ikke så gale det da! hva slags sperre kjører du på den?
Original slyngdiff for øyeblikket. Er ikke fornøyd med den så har kjøpt inn Truetrack som skal inn.

TeamBørnOut
11/06/10, 20:46
skal du ha grenrør å sånt så kan du bare handle inn en mkII aksel med en gang. det er kjedelig å kjøre en bil hvor du ikke kan gi på fordi du er langt hjemmefra :D
Jeg hadde et katastofalt grenrør å reiv av aksler som f...
akslene ligger på ca 500-1000kr. det er en engangs innvestering :P i 2 uker brukte jeg mellom 1500 og 2000kr dagen på stive bakaksler :P det er ikke penger tjent :D
Hvordan KKK er det du skal handle? anbefaller en med 12er hus som Ml har og jeg hadde. ladet 0.8 ved 2500-3000(ved full pedal) når jeg fikk på en skikkelig wg. da brukte jeg ikke pulsplitt funksjonen i turboen en gang. volvo motoren bytter karrakter fra en snill å fammilie vennlig gubbebil til noe slemt. driver på leiter nettet rundt etter en kkk27 selv nå :P

ChrML
11/06/10, 20:48
Hvordan KKK er det du skal handle? anbefaller en med 12er hus som Ml har og jeg hadde. ladet 0.8 ved 2500-3000(ved full pedal) når jeg fikk på en skikkelig wg. da brukte jeg ikke pulsplitt funksjonen i turboen en gang. volvo motoren bytter karrakter fra en snill å fammilie vennlig gubbebil til noe slemt. driver på leiter nettet rundt etter en kkk27 selv nå :P
*Gleeeeede seg*. Får håpe det fungerer fint og lader tidlig på min og selv om jeg "bare" har VX3 kam. Ellers må jeg vel gå til innkjøp av en K kam eller noe nyere hvis jeg ikke blir fornøyd.

lasse940
11/06/10, 20:56
skal du ha grenrør å sånt så kan du bare handle inn en mkII aksel med en gang. det er kjedelig å kjøre en bil hvor du ikke kan gi på fordi du er langt hjemmefra :D
Jeg hadde et katastofalt grenrør å reiv av aksler som f...
akslene ligger på ca 500-1000kr. det er en engangs innvestering :P i 2 uker brukte jeg mellom 1500 og 2000kr dagen på stive bakaksler :P det er ikke penger tjent :D
Hvordan KKK er det du skal handle? anbefaller en med 12er hus som Ml har og jeg hadde. ladet 0.8 ved 2500-3000(ved full pedal) når jeg fikk på en skikkelig wg. da brukte jeg ikke pulsplitt funksjonen i turboen en gang. volvo motoren bytter karrakter fra en snill å fammilie vennlig gubbebil til noe slemt. driver på leiter nettet rundt etter en kkk27 selv nå :P

har allerede handlet inn kkk. med 12 hus mener jeg og med intern wg kommer til å gå for eksterg Wg når jeg får sveiset ferdig grenrør. frem til det skal jeg kjøre med orginal grenrør portet og planet så jeg får sett ann om akslen tåler det;)
litt kjedlig å kjøre de av på veg til b.hagen med 3 årinen he he he. ringe kjerringa og be hun komme å taue meg hjem igjenn;)

lasse940
11/06/10, 21:01
driver på leiter nettet rundt etter en kkk27 selv nå :P ligger to kkk ute på blocket nå ser jeg en med litt glepp og en som har sitti i en buss 52 inn 62 ut!
http://www.blocket.se/kronoberg/KKK27_volvo_orginal_27282413.htm?ca=7&w=3