PDA

Vis full versjon : Motorbytte i V70



Turbovogn850
28/02/14, 00:18
Heisann,
Jeg har en 98 mod v70 der kammen har gått, har gått til innskaffelse av ny motor. Men har lyst til å sjekke om veiva har gått også, for da kan jeg heller bare bytte kammen. Fremgangsmåte for å sjekke om veiva har ryki?
Det er altså en Volvo V70 Td som har havarert, og lurte på om det er noen her inne sol vil være med på et motorbytte.
Har garasje til å stå i, så det er null stress.
Spør om hjelp fordi dette er første gang jeg styrer med å skru ut motor, eller om det er noen som kan skrive en utrolig brukbar og spesifikk how to til angående dette, tenker selvsagt å demontere frontfanger, lykter, eventuelt den svarte ramma der lyktene og radiator sitter, er det noe mer jeg burde skru av?

Takk på forhånd!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sollien
07/03/14, 18:09
Drit i lykter å sånt(; det du trenger er en motorjekk.. u tar først av drivaksler åså er det bare å ta av motornett å alt annet som er skrudd fast.. servopumpa kan du ta av å legge litt til siden så du slipper søl.. enkel å grei jobb egentlig. . Like greit å skifte clutchen i samme slengen.. med mindre den er ny da (;

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

mrstfu
07/03/14, 18:32
Ledninger, slanger, rør, motorfester og stikkaksler, løft rett opp og ut mot passasjersiden for å få med deg girkassa.