PDA

Vis full versjon : Volvo-03 mod 2,4 D . Aut. starter ikke



bosolhaug
26/02/14, 15:22
Driver å lurer på å kjøpe meg en volvo v70 2,4d 03 model Gått 240 000.
men bilen starter ikke selger hadde vert på bilia gjøvik og der hadde dem sakt at Det er dårlig kombinasjon mellom 2 styreenheter.
Gir feil på abs og instrumetet. han hadde drevet å rota med i motor styringe framme. og da hadde den pluseli startet og gått i en dag å nå er den helt dø at. noen forslag?
Hva tror du bilen er vært?

Torsen67
26/02/14, 15:38
"Rota i styreenheten" hørtes ikke bra ut..

aarnes
26/02/14, 16:02
Høres ut som dårlig kontakt et eller annet sted.
Feks CEM eller ECM, som er ganske sentrale styreenheter for at bilen skal starte.
Såvidt jeg husker får du startet bilen selvom DIM (instrumenthuset) ikke er koblet til.
MEN om han hadde "rota nedi motorstyringa (ECM)" og den plutselig starta tyder det på no snusk nedi der.
Kan være defekt motorstyring - da kan du kjøpe en brukt, som er til nøyaktig samme bil og benytte den.

bosolhaug
26/02/14, 17:32
Rota i styreenheten hørtes kansje litt brutalt ut han hadde vel bare tatt av hansken på styreenheten og sett om det var noe brent der.
mye koster ca en sånn ECM bukt?
noen som veit hva man kan max betale for bilen?
Anti spinn og abs virker ikke nå skriv han på melding han hadde fått kjørt en tur med den at nå.
eller så er det byttet:
Nye bærebruer forran.
Ny airkon pumpe.
Ny eine innjektor.
ustyr:
Anti spinn og anti sladd.
Ikke rust.
Ell rutet aircon, park varmer med tidsur. del skinn.

Torsen67
26/02/14, 18:22
Tja, ville vel ikke gitt mer enn 50-60k tror jeg hvis ting ikke er i orden. Vet aldri hva man må ut med.
Sjekk at motoren går jevnt og pent og ikke tikker for mye i dysene. Dyser koster fort mye penger på disse bilene. Må bytte 2 stk på min nå.

bosolhaug
27/02/14, 08:32
Ok takk for svar