PDA

Vis full versjon : V70 07 Manuell - Pulserende nedbremsing



aarnes
26/02/14, 12:26
Tralla fikk nye skiver + klosser + håndbrekksko rett før jul.
Når jeg kjøpte bilen var den nydelig å bremse ned med, men nå de siste to mnd har den blitt forferdelig.
I høy hastighet merkes det ikke så godt, heller ikke ved hard nedbremsing, men ved svak nedbremsing og gjerne lav hastighet er det akkurat som bilen "pulserer" nedbremsing selv. dvs det kjennes ut som bremsene tar og slipper hele tiden
kjennes ikke ut som kast, og heller ikke noe som henger på.

Noen som har ide om hva dette kan skyldes?
jeg tør nesten å påstå at dette kom etter at jeg bytta clutchen, men skal ikke si det 100% sikkert.

gaupe
26/02/14, 15:40
Kan vere luft og at stempla i kalipperet ikkje bevegar seg heilt likt, og på den måten så får du oscillering.

aarnes
26/02/14, 15:52
Kan vere luft og at stempla i kalipperet ikkje bevegar seg heilt likt, og på den måten så får du oscillering.

Aha, så det du sier er da at jeg burde lufte bremsene? :)

Torsen67
26/02/14, 18:27
Tror det muligens kan være skitt eller dårlig smøring på klossene i følge en bilmekaniker jeg kjenner. Jeg har også dette tidvis, men ikke nok til at jeg bryr meg om det. Har du prøvd noen skikkelige harde nedbremsinger i stor fart?
Mulig det kan hjelpe.

Anders Mathiesen
26/02/14, 21:06
Ikke mange dagene siden jeg fortalte deg at jeg hadde samma problemet xD trenger gode forslag jeg og!

aarnes
26/02/14, 21:48
@Torsen67: delvis, men ikke godt nok muligens. skal prøve

@Anders: du får ikke utdelt 1premie for god forklaring isåfall :-P

Anders Mathiesen
26/02/14, 22:42
Haha, rister ved nedbremsing noe samma som det du forklarer

gaupe
27/02/14, 10:18
Aha, så det du sier er da at jeg burde lufte bremsene? :)

Det kan hjelpe, og å smøre opp alle glideflater, samt å sjekke at du ikkje har fått kast i skivene. Og det skadar nok ikkje heller å rubbe over skive og klossar med smergelpapir. Og hjelp ikkje det, så må du slutte å bry deg om det ;)

Jimmen
27/02/14, 11:32
Hmm, jeg har også dette problemet!

Jeg har orginale skiver og klosser hele veien rundt, og ble bytta jula 2012.
Jeg hadde mine mistanker om skiver bak, men når jeg var på EU så spurte jeg om de kunne ta en ekstra titt på skivene bak for å se om det var noe kast i de.. det var det ikke.

Siden har jeg ikke tenkt så mye over det desverre. :p

aarnes
27/02/14, 17:41
testa med et par harde nedbremsinger idag, ser muligens ut som det hjalp litt. får prøve litt mer i helga.

volvoRsport
27/02/14, 18:24
Haha, rister ved nedbremsing noe samma som det du forklarer

Har du gamle skiver bak? Min ristet ved nedbremsning pga. endel rust på baksiden av skiva.

Anders Mathiesen
28/02/14, 16:33
Har ikke peiling på hvor gamle dem er, hatt bilen i et år og ikke hatt noe bremseproblemer, så ikke gjort masse for å sjekke det

mstrandbo
28/02/14, 17:13
Mine bremseskiver foran var rusta skikkelig på innsiden mot navet, flaka av når jeg tok dem av. Rista godt når jeg bremsa, litt mens jeg kjørte.

Christian
28/02/14, 19:12
Hvis skivene er rustne så er kaliper/glidere dårlige.

aarnes
06/04/14, 00:45
For å konkludere her: det var kast i skiver. etter bytte av klosser + skiver forsvant problemet.