PDA

Vis full versjon : Sportsfilter



icetwins
25/02/14, 18:09
Hei! Har litt lyst å sette på et powerfilter på bilen min. Og da må jeg jo fjerne hele luftfilterboksen. Hva skal jeg gjøre med de slangene så går in på boksen? Altså den ifra tomgangsregulatpren....

Svirre
26/02/14, 00:11
Hva tenker du på da? Om det er den lille i framkant med 90-graders bøy så er vel det bare til varmluft av det jeg har fått med meg. Ta gjerne et bilde av motorrommet/boksen og legg ut her. Jeg husker ikke det ser ut.

BTW: Åssen motor har du?

850GLTsilver
02/03/14, 22:06
Ingen gode ide.
En av oppgavene til luftfilterboksen er å sørge for riktig temperatur på innsugslufta. Dette mister du ved å sette inn sportsluftfilter i stedet for originalboksen.

I tillegg gir originalfilterne i disse bedre luftgjennomstrømming enn "sportsluftfiltre".
Man mister rett og slett hester så det holder med en slik sak.

Den fra tomgangsregulatoren er også luft som skal inn i motoren. Den kan du ikke blokke, så den ville i såfall ha behov for et eget luftfilter.

Erlend
05/03/14, 19:21
jeg monterte innsatsfilter bare jeg, samme størrelse som luftfilter og gir deg litt bedre lyd, syns jeg har merka litt mere i bånn, men det er sikkert bare psykisk :P

Svirre
05/03/14, 20:19
jeg monterte innsatsfilter bare jeg, samme størrelse som luftfilter og gir deg litt bedre lyd, syns jeg har merka litt mere i bånn, men det er sikkert bare psykisk :P

Som sagt, bilen går dårligere. Du trur at bilen går bedre siden du hører motorlyden bedre og at den er grovere. Jeg har ikke merka noe forskjell på bilen min, og men må være helt ærlig å si det at jeg ikke føler at den går dårligere.

850GLTsilver
06/03/14, 20:56
jeg monterte innsatsfilter bare jeg, samme størrelse som luftfilter og gir deg litt bedre lyd, syns jeg har merka litt mere i bånn, men det er sikkert bare psykisk :P

Er vel eneste formen for "sportsluftfilter" jeg ville gått for.
Men lyd er en vesentlig faktor for "fartsfølelsen" ja.

Viktigste fordel med innsatsfilter i originalt filterhus er jo at du faktisk ikke "stjeler" hester da innsugstemperatur og slikt fortsatt holdes under grei oppsikt.

icetwins
06/03/14, 21:11
Gidder ikke å montere nå sports filter, får være som det er . :D

850GLTsilver
06/03/14, 21:12
Penger spart er penger tjent :D

icetwins
06/03/14, 21:18
Jepp :D