PDA

Vis full versjon : XC90, å kjøpe seg ett problem?



Sigbha
23/02/14, 20:36
Har begynt å tenke tanken på å skifte bil i løpet av året til noe med bedre bakkeklaring på grunn av veiene hjemme, og som volvomann så kommer man jo ikke utenom å tenke tanken på XC90.

siden jeg ikke har fulgt noe særlig med på disse bilene så vet jeg jo ikke stort om dem bortsett fra at enkelte har vært uheldig og noen har stortsett ikke merket noen ting.

Har satt meg en øvre prisklasse på 300k hvis det blir, og har fortstått det slik at det var noen endringer i 06/07 så biler etter dette er å foretrekke. Ser også at det er noen biler som ligger ute nå som ligger i rette prisklassen med helt kurant kilometer, men er dette noe å satse på eller er det allerede oppbrukte biler?

Torsen67
23/02/14, 23:02
Hvis de ikke har gått for langt så er vel de etter 06/07 som du sier en kurrant bil. Har ikke eid en slik selv så noe mer vet jeg ikke.

Ola Hagen
25/02/14, 06:04
desse bila har jo fått positiv omtale, tilogmed i tester der de testet de eldste xc90 for noen år siden.

Men er vel 4 hjuls drifta som treng riktig bruk og stell, kan oppstå enkelte problemer som at olje pumpa kutter ut, eller hylsa ikke vil mer. Men hvis du søker på det temaet her inne så vil det komme opp flere tråd angående 4 hjusl drifta.

Men husk at folk bare legger inn problemer her inne stortsett, og lite postivt for å få hjelp til løsning av problem, så det er ikke slik at hele norge har akkurat det problemet på alle landens xc ;)

gaupe
25/02/14, 11:43
07 ser best ut, men det var på 06 det skjedde mest endringar.

Prøv litt forskjellige bilar det er mange bilar som er verkeleg godt brukt i dag, andre er så godt som strøkne ved lik kmstand.

Gubbevariantane brukar å vere i best stand.

Børge Vikebø
26/02/14, 20:21
Har en '03, den har god og mye historikk (slitedeler er tatt med en gang slik at bilen skal være i god stand), fullservet og generelt godt vedlikehold. Tror trikset er å se etter en bil som har god og trygg historikk. Fellen vil vel for en med lite kyndig kunnskap være å kjøpe en med ukjent historikk.

Sigbha
26/02/14, 21:10
Det høres lovende ut, skal følge litt med på markedet fram til det blir aktuelt å skifte.
Bil med masse hull i historikken er ikke aktuelt så lenge det er såpass ny og dyr bil.

Hva er viktigst å se etter når man ser på dem? Hovedsaklig standardting eller er det noen spesifike ting man må se ekstra nøye over?

Kjenner at jeg har litt lyst på Toyota igjen, men 5seters LC er så fryktelig dyrt.