PDA

Vis full versjon : Drivverk trøbbel på 940!! haster!!



Arne94
23/02/14, 19:22
er en 91 mod 945 med M46 og D24TIC, i dag så skulle jeg ta å kvæle bilen i gir fordi at stoppventil er gåen, å da jeg slapp ut clutch'n så sto det bare å "rakklet" i drivverket og motoren kveltes ikke!

Når jeg kjører og gir gass så begynner det og rakkle, akkurat som at bilen står i fri nermest!

kan det være utløserlager? girkassa? bakaksel?

Har skjedd over natta bare...

R.G
23/02/14, 19:53
ikke utløser lager.


girkasse, eller clutch.

kan nok være clutch

Kauto
23/02/14, 22:38
Hadde akkurat et veldig likt tilfelle på en bmw 520 e34. Der viste det seg at clutch lamellen hadde sprekt rundt "hylsa" så den spant bare rundt. mye lyder, og bilen stod veldig i ro :P

Arne94
23/02/14, 23:56
Okei, men jeg klarer å kjøre med bilen! sålenge den ikke får noe motstand..

Kauto
24/02/14, 21:46
Den begynte med lyder som hørtes skikkelig ut som utløser lager, men kan jo være bak akslen muligens, vanskelig å si før man tar det opp :) men jekk opp begge bakhjulene i lufta å snurr å prøv å lokaliser hvor lyden kommer fra evnt vist det er mulig

Arne94
25/02/14, 18:17
Var ute og kjørte med bilen i dag, og jeg kan ikke konkludere med noe annet enn at overdriven driver og kødder, for når jeg fikk bilen i 4.gir+OD så ble alt helt normalt, plutselig så begynnte den og gire opp og ned, så sluttet OD og virke, og nå er bilen helt grei i første til 4 gir.