PDA

Vis full versjon : Unngå piping i bremser og bremsestøv på felgene?



knetrom
21/02/14, 18:42
Hei,

byttet i 2012 til bremser fra SCStyling (skiver og klosser), de begynte å pipe fælt i fjor, og de støver mye, så nå som det nærmer seg tid for sommerfelgene har jeg lyst på nye bremser som både ikke støver og ikke piper. Men har lest at klosser som greenstuff piper mye, så hva er da anbefalt? Hvis jeg bare kan få en av delene, blir det ikke piping. Er det originalt som gjelder da?

PS, ser nå at de selger EBC på SCStyling, jeg kjøpte da noe annet :)
PS igjen, det gjaldt visst ikke til min bil likevel

Jonas Soldal
21/02/14, 20:08
Har redstuffklosser og blackdiamond borra/slissa skiver på 940en min , det støver bare mye i innkjøringsperioden, har enda ikke hørt piping fra klossene. Ble klossene montert med godt med kobberfett på baksiden av klossen hos deg?

knetrom
21/02/14, 23:57
Mener at jeg tok på kobberfett da de ble montert, og uansett om jeg glemte det så tok jeg de av igjen i fjor og smurte på nytt, bare foran riktignok. Jeg får kanskje prøve å smøre bak før jeg bytter, for det ble bedre etter smøring men ikke bra nok.

Vatnehol
22/02/14, 02:23
har brukt red stuff klossene, der var det overhode ingen bremse støv etter innkjøring, men de måtte ha alt for høy arbeids temperatur for å bite, så ved vanligdags kjøring så var det alltid dårlig bremser. annen ulempe var at de gjor skivene veeldig varme under "aktiv kjøring" så på std skiver så ble det sprekker til slutt pga varmen. de ble montert med nye stb skiver.

eller så er keramiske klosser å foretrekke mtp på støv og hvining.

Jonas Soldal
22/02/14, 11:30
De nye redstuffklossene skal være bedre på lav temperatur enn de var før. Mine er av den "nye" typen. Synst de biter virkelig bra! :)

Jimmen
22/02/14, 11:37
Kjøpte EBC sport, også prøvde jeg EBC MAX tror jeg de het.. begge de 2 var seriøst totalt rævva.
Hadde hvite felger og de viste enormt med støving!

Men, bet godt i skiva :)

Nå har jeg orginale klosser, funker knallbra og slites mindre føler jeg :)
Ikke prøvd de på hvite felger enda da.

peri_lund
04/05/14, 15:58
Klosser fra ATE som f.eks mekonomen selger er støvfrie. Har et sett liggende til min 01 v70. Har ikke montert enda, men blir vel i sommer. Pipingen takler du fint om du bruker en spray fra Tunap. Og legger på et lag på baksiden av klossen. Mekonomen selger også denne. Den heter Tunap 112 premium bremsepleie

http://www.tunap.no/produkter/auto/serviceprodukter/19-tunap-112 Link til produktet