PDA

Vis full versjon : 240 turbo godkjening



tobbi
21/02/14, 17:06
Hei har en fk motor som jeg vil sete i min 89 240. Har ventilerte skiver og det som skal til får og ha 220 hk hvor mye papir tull og visning av bil må jeg gjøre for og få det godkjent ? Og hvor får jeg papirene jeg trenger ? Helst en pongt liste om du har tid ;)
Takk får hjelpen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

pLetten
21/02/14, 20:05
Det første du bør gjøre er å sende en søknad til BT. De vil sannsynligvis se bilen før de "godkjenner" at du får bytte motor i den i utgangspunktet. Du må også dokumentere hvilken bil motoren du vil sette inn kommer fra. Så må du få papirer fra Volvo Norge med informasjon om hva som godkjennes osv. Å godkjenne bilen med oppjustert FK krever effektmåling hos noen som er godkjent for dette og det mener jeg kun er NAF. Kan nevnes at en FK med 220hk oppsett har for høyt dreiemoment så du må en del under 220 hk for å komme i mål med effekten. Eventuelt, kan du få Volvo Norge til å skrive orginal effekt i B230FK og godkjenne bilen med dette. Kan også oppleve og få avslag fra BT om du sier du skal chippe bilen til 220 hk osv. Da finner de lett på å si at det ikke er OK for da kan du ikke dokumentere avgassen. Noe som er bullshit i utgangspunktet. Om du skal ha 3" eksos må du huske å montere katalysator også. Tror jeg har fått med det som trengs i denne oppskriften her nå.