PDA

Vis full versjon : Hvor tapper man ut servoolje?



AndersE88
10/06/10, 21:53
Noen som vet hvor "tappekranen" for servoolje er på 2001 V70N?

Vetle
10/06/10, 22:05
er det tappekran da? trodde det måte suges opp med en sånn olje suger? :)

AndersE88
10/06/10, 22:09
Blir vanskelig å få til selv da eller? Kan vel ikke bruke støvsugeren til noe sånt :D

Fått tips om å bare tømme ut innholdet i beholderen(som skal skiftes) og bare la det renne ut av slangene samt svinge side til side for å presse det ut, er det en bra løsning?

locked
12/06/10, 21:42
ta av returen (den som kommer bakfra) og start opp, ratt fra side til side og stopp.

fyll opp med ny olje og kjør gjennom før du tapper av en gang til

så der det bare å fylle på til rett nivå, kjøre noen dager og kontrollere nivået og etterfylle etterhvert som det lufter seg.

husk GRØNN olje! (kjøp volvo, koster mye men trenger bare en eller to liter)

ChrML
13/06/10, 00:04
Blir vanskelig å få til selv da eller? Kan vel ikke bruke støvsugeren til noe sånt :D
Brukte støvsugeren til å suge vekk kjølevæska en gang jeg sto med bilen på bakken og ikke gadd å gå under å tømme det på normalt vis og samle det opp når jeg skulle bytte radiator. Fungerte flott det :). Riktig nok en Karcher industristøvsuger såklart :p, ikke en vanlig "hus-støvsuger".

as-racing
14/07/10, 21:24
ta av returen (den som kommer bakfra) og start opp, ratt fra side til side og stopp.

fyll opp med ny olje og kjør gjennom før du tapper av en gang til

så der det bare å fylle på til rett nivå, kjøre noen dager og kontrollere nivået og etterfylle etterhvert som det lufter seg.

husk GRØNN olje! (kjøp volvo, koster mye men trenger bare en eller to liter)

Det kan jeg skrive under på..... kjøpte olje på mekonomen, den beste de hadde. den skummer noe helt j..... og danner mere luft i systemet en noen gang.
Det dannes også luft i noen ekspansjonstanker der returen går rett inn i tanken, noen andre tanker har en bøy ned på returen som er mye bedre med henhold til skumming.

Steen
14/07/10, 22:05
Jeg betalte 185 kr for en liter med servo olje hos bilia her i stavanger i desember i fjor.