PDA

Vis full versjon : Reg.reim strammer på D24TIC? hvor?hvordan?



Arne94
20/02/14, 14:20
Som tittel sier, hvor er den? hvordan virker den?
Bilde og beskrivelse ? :)

Svirre
20/02/14, 14:25
Om du har tatt av reg.reims deklset ditt og ikke finner noe annet enn et løpehjul, så er det vannpumpa som er strammeren der. Når reima skal strammes der så skal du stramme slik at du ikke skal kunne vri reima noe særlig mer enn 90 grader mellom pumpa og kamhjulet :)

Arne94
20/02/14, 15:18
Jeg har kun løpehjul ja, la også merke til at det er spor på boltene til vannpumpa? stemmer det?

Svirre
20/02/14, 15:39
Jeg har kun løpehjul ja, la også merke til at det er spor på boltene til vannpumpa? stemmer det?

Helt riktig det ja. Har 2 spor på vannpumpa + 1 fast, så da har du den eldre type blokka :) Løsne den ene fast først litt, for så å løsne de 2 andre med spor. Btw: skal du skifte reg.reim så må du ha speialverktøy eller demontere radiator, IC etc. Med spesialverktøyet så har du noe som holder igjen reimhjulet mens du har en tilpasset nøkkel som du kan sette på en latmann som forlenger (noe du nesten må ha, siden det sitter så veldig!) Jeg lånte med meg dette settet fra Bilia Hønefoss (mest pga. at de aldri hadde brukt det :p)

V0LV0142
20/02/14, 18:11
Har plukket ut alt unødvendig! Og jeg har en til å sitte i bilen å ha bilen i tyngste gir + holde på bremsene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
21/02/14, 09:57
Har plukket ut alt unødvendig! Og jeg har en til å sitte i bilen å ha bilen i tyngste gir + holde på bremsene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det prøvde jeg også, men det bare dro over. Var ikke nok moment til å holde bilen igjen for å få løsna mutteren på min. Dessuten så fjører det såpass når man bremser at det funker mot sin hensikt :p Skal strammes til med en del NM når man monterer, i tillegg til at det setter seg over tid så dette sitter bra!

Arne94
21/02/14, 15:05
Jeg klarte å løstne det med langarm ja, når det løstnet så brukte jeg muttertrekker på resten, men har hørt det er fyfy å trekke til med muttertrekker da det er kile? :)

Arne94
21/02/14, 18:03
Da har jeg startet bilen og alt ser ut til å være greit ;) herlig!!

Svirre
21/02/14, 20:12
Jeg klarte å løstne det med langarm ja, når det løstnet så brukte jeg muttertrekker på resten, men har hørt det er fyfy å trekke til med muttertrekker da det er kile? :)

Når det er med kile skal det helst dras til med momentarm, men jeg tar sjeldent slikt med moment. Kjenner de muttertrekkerne jeg bruker så tar det litt på "feelingen". Bare ikke gå beserk med kraften så skal det nok gå bra ;)