PDA

Vis full versjon : MK2 multilink og MK1 Innpress Hvordan bygge om??



780GT
19/02/14, 09:17
Hei til dere som kan alt om MK1 og MK2 multilink bakstilling og oppheng.
Holder på med en Volvo 780 GT som jeg har en MK1 multilink bakaksel på (originalt) har skaffet meg en komplett MK2 multilink bakstilling som jeg nå holder på å bygge om for å få plass til en BMW e34 M5 diff klokke i… med litt slegge å fett så ser det ut som det går fint.
Så mitt spørsmål til dere kjære forum lesere og volvo vitere er som følger…

Kan jeg bygge om MK2 bakstillingen til MK1 sporvidde og innpress, visst det går kan jeg da bruke noe av det jeg har originalt på 780 bilen som jeg har…

Holder for så vidt på med en større motor og opphengs jobb på bilen for å få litt trøkk på bakhjula, det blir B21ET blokk som er honet såvidt for å beholde så tykke sylindervegger som mulig, spesielle og bestilt på det nye sylindermålet stempler fra Halvarssons i nabolandet, eksenterslipt smidd boforsveiv så den nye motoren blir 2.3L, NY 16v topp som er race satt opp med nye større rustfrie ventiler, penta kam på eksos, og ca det samme løft og durasjon som Cosworth BD 14 på innsug, blir B230 H-profil staker, Autronic SM3, MSD coiler, Simens decca dyser, BorgWarner eller Turbonetics turbo, ser for meg å ladde 2.2 bar og håper på ca 550hk på hjulene, BMW ZF kasse til skråstilt motor (visst noen har så er det bare å ta kontakt) Tilton dobbellamell clutsj og alu svinhjul, M5 mellomaksel tilpasset Volvoen.
Myranes leverer Coilovers slik at bilen får det stuket som jeg er på jakt etter, skal slite den rundt på litt banetreff og til kosekjøring på sene kveldstimer :cool:

Er også på jakt etter et 16v GLT innsug visst noen har ett å selge

Visst noen har ZF kasse (kan også være en kasse som ikke er sveist om) som nevnt over eller 16v innsuget som nevnt over er det bare å ta kontakt med undertegnede på tlf: 922 32 922

Mvh Steinar
Ha en feiende flott dag :cool:

turb00le
19/02/14, 17:34
Sett over mk1 nav og bremseskiver så skal du være i mål. Har ikke testa selv, men målt på begge to og er 99% sikker på at det er alt som skal til.

Sent from my LT25i using Tapatalk

henrik940
19/02/14, 18:29
Må vel ha bærebruer til MK1 æv?

turb00le
19/02/14, 18:50
Nei. Er kun anleggsflata på navet som står lengre inn. Sporvidden blir den samme.

Sent from my LT25i using Tapatalk

780GT
20/02/14, 17:02
Hei turb00le
Takk for svar… dvs navet til MK1 passer på bærearmer og innfestningen på MK2 bakstillingen.. bolt on??

turb00le
20/02/14, 20:39
Bruker kun selve navet. Mulig spindelen er lik så hele dritten kunne vært satt over.

Sent from my LT25i using Tapatalk

780GT
22/02/14, 09:21
Hei turb00le
Takk igjen for svar :cool:
Så da er det bare å Lagre opp MK1 navet med nye baner og kuler, ny bremseskive fra MK1 og Voala så er det MK1 Innpress…. sweet, skal seff sjekke om spindellen er lik, har jo begge så det burde ikke være noe problem..

Atter en gang Mr, takker for info :)