PDA

Vis full versjon : V70 2000 mod: Problemer med dørlås og spredere.



elephant
16/02/14, 16:57
Hei!

Har en V70 2000 mod jeg baller litt med.

Først ut, høyre bakdør. Kan åpne døren innefra, men ikke utenfra. What to do?
Har tatt av dørtrekk, men forstår ikke helt greia. Hjelper det å ta ut hele låsemekanismen?
Vaier som har hoppet av?

Andre ut, spredere. Plutselig sluttet å fungere. Sikringer hele. Ettermontert xenon av forrige eier. What to do?
Prøvd å feilsøke litt, men ikke kommet fram til noe.

Tredje ut, ac står hele tiden på, skal den det? Blir aldri så varmt som det skal bli. Kjører på maks hele tiden (26), men når aldri dit. Hva kan være årsaken?

Og siste, kupelyset slokker ikke når jeg lukker døren, dette gjelder førerdøren. Virker som om det sitter en sensor der? Av og til fungerer det slik det skal, men andre ganger må jeg lukke døren opp og igjen to-tre ganger. Hva kan dette være?

Mvh

850GLTsilver
17/02/14, 00:37
AC kobler ut ved en gitt lavtemperatur i tillegg.

Spredere med ettermontart xenon. Kan ikke si annet enn at du må få verifisert at skjema er fulgt. Gjøres så utrolig mye rart fra folk som ikke helt har med seg den fulle oversikt når de kobler.

Kupelyset styres av en serie mikrobrytere i dørlåsene.
Førerdøras lås kan høres ut til å være befengt med defekte slikeja. Finnes HowTo på dette.


Dørlåsenes stag og stenger finner du vel også HowTo på.

Start med å sikre deg følgende: Komplett elektrisk skjema på bilen din (Finner det under HowTo Tips & Triks her inne).
Rep-håndbok på bilen er alltid bra å ha. Masse gode tips, og så er det en del blider og sprengskisser som du kan spørre spesifikt etter her inne.

elephant
17/02/14, 22:52
Fikk det i orden.