PDA

Vis full versjon : V70 ´07 - Problemer med CFE



aarnes
16/02/14, 14:52
Har fått en del små bugs med CFE nå.
Det hele startet forrige helg, hvor jeg holdt på å bytte no inni bilen, og kjørte setet helt tilbake. deretter trykka jeg på 1 for å få setet tilbake til riktig posisjon.
i forkant av dette byttet jeg batteri på kontrollen.

Først sluttet automatisk angling av høyrespeilet å fungere når jeg rygger.

snakket med BOB på volvotech og han foreslå flere løsninger;

1. Koble av batteri i 10min
2. Programmere revers-posisjon på speilet til MEM 3, deretter tilbake til MEM 1
3. Nullstille CFE

Har testet alt han har foreslått, og igår sluttet speilene å gå inn automatisk når jeg låser bilen, selvom dette er aktivert i CFE.

Har kjørt diagnose, ingen feilkoder på bilen.

Noen som har opplevd dette?

Vil gjerne høre erfaringer med hvordan dere programmerte revers-posisjon på speilet - for når jeg fikk CFE, programmerte jeg den, monterte og alt fungerte uten noen form for programmering av speil etc.
Syns det er rart at jeg nå plutselig må programmere speilet manuelt for at det skal fungeree (det fungerer jo ikke alikevel)

aarnes
16/02/14, 15:27
Update: etter full reset av CFE fungerer nå inn/ut på speil, men fortsatt ikke automatisk vinkling...

FroBe
16/02/14, 17:01
Etter å ha testet det et par ganger i begynnelsen så har jeg latt være å slå på vinkling av speil ved rygging, de rotet seg vekk etter et par rygginger.
Det er ikke så viktig for meg, og da vil jeg heller la andre ta feilsøkingen med dette.
Dette har vært et igjengående punkt i nesten alle oppdateringene av firmware, så jeg skjønner at vinkling av speil ikke har fungert helt etter teorien for alle.

Selv måtte jeg klage på lukking av soltak med fjernkontroll, og de klarte å fikse det. Mulig at de ikke hadde testet det på en US-modell før?

aarnes
16/02/14, 20:21
Nå fungerer det plutselig igjen.. får prøve litt mer