PDA

Vis full versjon : Monovisker foran på volvo 240?



Kodja
16/02/14, 14:15
Hei, lurer på om noen har peiling på hvordan man bygger om til mono visker foran på volvo 240...

pga ombygging av dash til 960 typen så frykter jeg kombiinstrumentet kommer så tett inn mot torpedoveggen at mekanismen til venstre vindusvisker kommer til å drive å ta borti ledningsnett m.m. der så må ev vurdere å bygge om til monovisker med det samme.

vet No Fake'en har monovisker, og regner med noen andre kanskje har peil hvordan man bygger om til en solid og holdbar slik funksjon...?
Øystein...

henrik940
16/02/14, 14:30
Ta visker fra en Mercedes?

Wrasko
16/02/14, 16:13
Dette var jo og veldig vanlig i Golf trakter, så går kanskje an å sjekke hvordan de gjorde det?

Ekren
16/02/14, 17:42
Kan få se på 242n min hvordan det er gjort.

Kodja
16/02/14, 17:57
Ta visker fra en Mercedes?
har sett et par kommentarer under googling at de er uegnet visstnok.


Dette var jo og veldig vanlig i Golf trakter, så går kanskje an å sjekke hvordan de gjorde det?
ja så det. men har ikke funnet noe bilder eller hvordan det ser ut enda dessverre.


Kan få se på 242n min hvordan det er gjort.
må prøve å få gjort det Ekren! tar meg en tur til uka nå eller uka etterpå. men etter å fått inn dashen enda mer ser det ut som det faktisk kan gå greit å slippe å bygge om også, men moro å se på det uansett.

larsa
18/02/14, 08:56
Flere som bygde om til monovisker her på verdal før. brukte vell orginale delene men måtte vell gjøre om en del på stag motor osv, hvis jeg ikke tar feil. Men bare så du er klar over det så er det 2er feil på Eu og hoss biltilsynet :/

larsverm
18/02/14, 09:16
Helt på siden, men hva er det godt for?

BlåFare
18/02/14, 12:58
Om du kan styre unna mono visker så gjør det.
Er ett lite helvette om vintern med sludd og slikt.

I mine øyne ser det ikke pent ut og blir og bygge om på min egen 240 til orginalt en dag.
(bilde i sigg)
Brukte orginalt oppsett ja, 2er på eu er bare vist den parkerer i synsfeltet.
ingen feil om den parkerer nede.