PDA

Vis full versjon : clutch slave cylinder



seppo
14/02/14, 15:52
Hei,

clutchen røk her om dagen og jeg som i utgangspunktet ikke kan så mye, har googlet, snakket med noen mekanikere osv og funnet ut at det er slave cylinderen som lekker, men en slik reperasjon koster 9500 hos et verksted i området og ca 16k på merkeverksted. Det blir selvfølgelig ikke merkeverkstedet.

Jeg har prøvd å fylle olje/væske (var en mekaniker på volvo verkstedet som gjorde dette for meg) og pumpe clutchen, men hullet er så stort at det bare renner rett igjennom og jeg er nok nødt til å bare bytte cylinderen.

Så er det en ting jeg lurer på. Ligger denne slave cylinderen inni eller utenfor girkassen på min bil? Om den er utenfor så tenker jeg å prøve å bytte denne selv...

... og eventuelt om det er noen i Bergensområdet som kan og gidder hjelpe meg med dette? Om den er inni girkassen, så forstår jeg at det er litt ekstra arbeid og da vet jeg ikke om jeg kan (som helt nybegynner) prøve selv, men noe hjelp hadde vært fantastisk for å spare en fattig student for 9k i reperasjoner.


Det gjelder en Volvo s60 2003 2.0t

Takk for all hjelp :)

aarnes
16/02/14, 14:54
Hei!
Akkurat samme problemet som jeg hadde.
denne sylinderen sitter inni kassa, så den må ut. da bytter man lamell + trykkplate samtidig :-)