PDA

Vis full versjon : 90 740 stv Jordingsfeil..



Raymond Langførr
13/02/14, 14:51
Hey, en kompis av meg har en 740 som er litt morsom :P Når han starter bilen funker ikke pusserane, spylerane, spillern og tuten.. Men For å få detta til å funke så må vi slå i rattet.. Vi finner ikke ut hvor feilen er så er det noen som har en ide om hva det kan være ? :)

Raymond Langførr
14/02/14, 15:16
Ingen som kan tenke seg om hva det kan væra?

jacobsen
14/02/14, 16:55
Ville tatt ut instrumentpanelet og plastikken rundt rattstammen og letet nøye gjennom kabelmatter og kontakter/tilkoblinger. Kanskje gått over sikringer og reléer...
Funker lys og slikt da?

Raymond Langførr
14/02/14, 16:58
Alt funker når man slår i rattet, men ikke før..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

s4nd3r
14/02/14, 17:22
Bytt ratt da, og sjå om det hjelper. hehe...

kjorra
18/02/14, 22:37
Nei, egentlig ikke. Prøv å ta ut "tuteputa" fra rattet og se om det samme problemet er da? Sleit med at 360'n tuta når jeg svingte hardt til venstre, endte med å ut hele skiten. Var vel no jordingsfeil der også ;) Utover det har jeg ikke så mye tips, sitter rattet som det skal? Sjekket kontaktene som går til hendla? Prøv elemineringsmetoden, fjern en og en ting og sjekk om samme problemet er der.

dag otto
19/02/14, 11:47
Nei, egentlig ikke. Prøv å ta ut "tuteputa" fra rattet og se om det samme problemet er da? Sleit med at 360'n tuta når jeg svingte hardt til venstre, endte med å ut hele skiten. Var vel no jordingsfeil der også ;) Utover det har jeg ikke så mye tips, sitter rattet som det skal? Sjekket kontaktene som går til hendla? Prøv elemineringsmetoden, fjern en og en ting og sjekk om samme problemet er der.


Altfor mange El-feil er rett og slett batteriet som er dårlig. Er selfølgelig ikke tilfellet alltid, men et dårlig batteri kan lage mye kvalm. I min nåværende bil satt det et dårlig batteri når jeg kjøpte den. Hvis jeg svingte hardt eller traff et hull eller fartsdump kunne alt det elektriske så seg helt av. Noen ganger sluttet kjørelysene å funke og andre gangervar det noe annet som ikke fungerte. Byttet batteri og bilen ble helt frisk og det har aldri skjedd igjen.
Så sjekk at batteriet er bra og selfølgelig jordingspunkter. Det er det letteste og koster bare litt tid :)