PDA

Vis full versjon : Resirkventil



Flateland
10/06/10, 14:15
Heisann, idag dro jeg av slangen fra resirken og innsuget. er det farlig me tanke på turbon? fikk en fin snært i luf filtere ivertfall :)

TeamBørnOut
10/06/10, 14:17
syns du bilen din gikk veldig bra etterpå? :P
ikke farlig. men ikke bra heller. kortere levetid. men holder noen år

Flateland
10/06/10, 20:15
merka ikke så veldig mye på effekta, menn nå var jo jeg mest opptatt av lyden da. hehe :P menn ska'n gå no dårligere a?

turb00le
10/06/10, 20:21
Har kjørt uten i 3mnd på rundt 0,8bar (tror jeg). Men jeg håper å få kverka turboen også da...

Flateland
10/06/10, 21:03
hehe, ja stemmer :) menn bilen går ikke dårligere av den grunn ve?

Mr. Crepsley
10/06/10, 21:08
13c du kjører med Turb00le? Hvordan blir lyden kontra å ha dumpen operativ?

turb00le
10/06/10, 21:18
går ikke noe dårligere som er merkbart ved normal kjøring. Kanskje med tidtagning på rudskogen at responsen blir ett kusehår dårligere.
Jeg hadde problem med at bilen stoppa litt når jeg hadde konfilter rett på LMM, satt på litt rør så hjalp det.
Kjører med std 13C, org dumpen er så irriterende å høre på. Tror den satt der i type 2 dager etter at bilen kom i mitt eie, høres jo ut som en skrukkis med kols.
Får sånn helt normal flappre lyd i den, men ikke sånn übergrom akkurat.

rtbuggie
10/06/10, 22:01
går ikke noe dårligere som er merkbart ved normal kjøring. Kanskje med tidtagning på rudskogen at responsen blir ett kusehår dårligere.
Jeg hadde problem med at bilen stoppa litt når jeg hadde konfilter rett på LMM, satt på litt rør så hjalp det.
Kjører med std 13C, org dumpen er så irriterende å høre på. Tror den satt der i type 2 dager etter at bilen kom i mitt eie, høres jo ut som en skrukkis med kols.
Får sånn helt normal flappre lyd i den, men ikke sånn übergrom akkurat.


Man får vel "kols utgaven av flaprelyd" vil jeg påstå;)
Jeg mener at det er mye av det samme, men høres ikke like ille ut uten dump.


-Rtbuggie

TeamBørnOut
11/06/10, 06:05
Bilen vil gå dårligere fordi fjøra ikke klarer å holde ventilen nede. det man kan gjøre er å sette slangen på et T stykke til WGn. da vil den holde seg lukket

gasgasboy
12/06/10, 16:47
Kan noen vise med ett bilde eller noe hvor Wastegaten sitter orginalt ? Var en type oppe i trialklubben min som hadde kjøpt seg 940 turbo, der var resirkslangen satt inn på trykksia, å da fikk han den flippre lyden .. Noen som har hørt om lignende ?

Jeg er ikke så står fan av sånn jallamekk, som bare gjør at bilen går dårligere .. Finnes det noen andre måter en de nevnt over for å få den flipprelyden på org resirkventilen ? :)

Mvh

turb00le
13/06/10, 15:28
Kan sette inn strammere fjør.
Ellers så har jeg sett at forge har en dump som passer rett i hullet til den originale.

gasgasboy
13/06/10, 15:41
Går det ikke ann å dra fjøra litt da, da vil den jo bli en smule strammere, men vet jo ikke om dette er nok ..

turb00le
13/06/10, 21:06
tror det er en dårlig løsning å deformere fjøra.
Mulig det er ei fjør som er litt stivere ett sted som er kurrant å skaffe.

Morgis
13/06/10, 23:40
du får mer turbolagg da turboen blir bremset opp mye mer.

gasgasboy
14/06/10, 15:10
Men den tåler vel litt bremsing ? Min lader jo ikke mer enn 0.6, så vil tro den varer den korte tiden den kommer til å sitte der før jeg bygger ett nytt oppsett .. Men tenker på litt golyd før jeg får annskaffet en ny dump ..

Vil den gå betraktelig mye dårligere, eller er det vanskelig å merke noen forskjell ? :)

Espein
16/06/10, 11:50
Jeg merka ikke noe forskjell når jeg hadde turbo chatter. Satte på dumpventil fra Kimmit etterhvert, men blir litt lei den noen ganger :p

Turbo chatter på sitt beste: :D:D

aOJZMkiAh1Y

rustan
16/06/10, 12:41
Fin lyd da!:D

Volvo360tic
16/06/10, 13:36
rått:) sveisasperre?

Espein
16/06/10, 13:39
Høres sånn ut når han svinger, er ikke min bil alså! :)

Volvo360tic
16/06/10, 14:28
jah syns jeg hørte de åsså:O hehe

gasgasboy
16/06/10, 15:55
ÅSSEN får jeg sånn lyd ? : s

Sånn lyd er så pent det :D

Espein
16/06/10, 16:08
Blender resirkventilen å skrur trykket veldig mye :p

Edit: Og åpent filter..


Mere Volvo med den herlige lyden, diesel atpåtil :p Morsom video er det også, hehe.

KRkrwDCHHmA

gaupe
16/06/10, 16:18
tror det er en dårlig løsning å deformere fjøra.
Mulig det er ei fjør som er litt stivere ett sted som er kurrant å skaffe.


http://www.ipdusa.com/Volvo-V70XC70-2001-2007/Performance/Heavy-Duty-Compressor-Bypass-Valve/p-127-387-5225/

gasgasboy
16/06/10, 23:34
SKIKKELIG deilig lyd !

Kan noen svare meg på åssen jeg blender orginal resirkventilen ? Er ikke intresert i å skru opp trykket noe særlig, men en litt lavere verson av den lyden gjør meg ingenting ! :D

Espein
17/06/10, 00:09
Skrur av 2 muttere som fester resirken, tar den av. Så sager du av 2 trebiter av fars kostskaft og tetter igjen slangehullene som blir igjen av resirkventilen, og skrur igjen med slangeklemmene. Evt skaffer ett rør fra fk/ft motor som ikke har den slangen i det hele tatt. Og blender igjen vacumslangen med en skrue.

Nå skal det sies att jeg gjorde det på en b230et jeg hadde, og lyden blei ikke høy. På den jeg har nå hadde forige eier kun blendet vacumslangen, så resirken satt på enda, og da hadde jeg ganske høy turbo chatter lyd faktisk. Var samma trykk også, så usikker på hvorfor det var høyere lyd på denne..

asdf
17/06/10, 22:36
Det aller enkleste er å sette et t-stykke i slangen mellom wg actuator og komp. hus. Så drar du en slange fra T-en og opp til resirkventilen. Slangen som går fra innsuget til resirk må såklart blendes.

Så enkelt er det altså å sette den orginale resirkventilen ute av spill.

Espein
17/06/10, 23:06
Det har jeg ikke hørt før :)
Men blir det køddent om man har boost controller ellernoe ?

TeamBørnOut
18/06/10, 06:08
Det aller enkleste er å sette et t-stykke i slangen mellom wg actuator og komp. hus. Så drar du en slange fra T-en og opp til resirkventilen. Slangen som går fra innsuget til resirk må såklart blendes.

Så enkelt er det altså å sette den orginale resirkventilen ute av spill.
Det enkleste å beste ja :)


Det har jeg ikke hørt før :)
Men blir det køddent om man har boost controller ellernoe ?
Nope. blir akkurat som før :)