PDA

Vis full versjon : Konvertering b230ft til b204ft



Biggs
10/02/14, 17:54
Noen som har gjort dette før som kan hjelpe meg litt?

På denne b204ft en som jeg har kjøpt er det vel litt mer dubeditter en på en b230.

Er det mulig å bara bytte hjerner fra b204 å putte inn i i stedenfor b230ft hjerne, eller må jeg bytte hele ledningsnettet?

Fulgte med komplett ledningsnett og hjerner med denne b204ft en som jeg kjøpte. Er også noen bokser her som jeg ikke tror er på b230ft motoren...?
Er turbo pluss på b204`en..


Lurer også på om jeg må bytte travers fra en bil med 16v turbo orginalt? Mener å ha lest en plass at det blir feil posisjon på motoren dersom en bruker 8v travers ?

Takker for alle svar!

kimove
10/02/14, 18:04
Noen som har gjort dette før som kan hjelpe meg litt?

På denne b204ft en som jeg har kjøpt er det vel litt mer dubeditter en på en b230.

Er det mulig å bara bytte hjerner fra b204 å putte inn i i stedenfor b230ft hjerne, eller må jeg bytte hele ledningsnettet?

Fulgte med komplett ledningsnett og hjerner med denne b204ft en som jeg kjøpte. Er også noen bokser her som jeg ikke tror er på b230ft motoren...?
Er turbo pluss på b204`en..


Lurer også på om jeg må bytte travers fra en bil med 16v turbo orginalt? Mener å ha lest en plass at det blir feil posisjon på motoren dersom en bruker 8v travers ?

Takker for alle svar!

Da B204ft har MAP-sensor og EGT originalt er nok ledningsnettet annerledes, styreenheten vet jeg hvert fall er annerledes.

Å bytte til 16v travers går ann, men har du ikke tilgang til det kan du lage en spacer til motorfestet på ene siden som en kompis gjorde da han monterte B234F i sin 740 :)

Biggs
10/02/14, 19:24
Se der ja. Ja beste blir vel å bytte hele ledningsnettet da tenker eg. :)

Vet du hvor mye han kompisen din shimsa i mellom?

Å et annet nybegynner spørsmål her, hvordan finner jeg rotasjonen på svinghjulet? Er hull for tapp i svinghjul men ikke tapp på veiva...?

kimove
10/02/14, 19:57
Se der ja. Ja beste blir vel å bytte hele ledningsnettet da tenker eg. :)

Vet du hvor mye han kompisen din shimsa i mellom?

Å et annet nybegynner spørsmål her, hvordan finner jeg rotasjonen på svinghjulet? Er hull for tapp i svinghjul men ikke tapp på veiva...?

Har ingen anelse, men det var ganske mye :p

Den har vel 60-2 svinghjul ? da skal oppholdet (de gropene som er tette) være i starterhullet når sylinder 1 er i TDC (øvre dødpunkt) :)

Biggs
10/02/14, 20:04
Har ingen anelse, men det var ganske mye :p

Den har vel 60-2 svinghjul ? da skal oppholdet (de gropene som er tette) være i starterhullet når sylinder 1 er i TDC (øvre dødpunkt) :)


Har faktisk kommet over en til slik motor fremdeles montert i bil, fyke opp å raide den for deler da tenker eg.

Ang clutch ja det er dobbelmasse svinghjul fra b230fk. Har Hannes bok, og der fant jeg ikke dette serdu :) takker

kimove
10/02/14, 20:09
Har faktisk kommet over en til slik motor fremdeles montert i bil, fyke opp å raide den for deler da tenker eg.

Ang clutch ja det er dobbelmasse svinghjul fra b230fk. Har Hannes bok, og der fant jeg ikke dette serdu :) takker

DM hjul fra en FK ville ikke jeg ha satt på har jeg vært deg :/ er bedre med et enkelmassehjul

Bare hyggelig :)

Biggs
10/02/14, 20:41
DM hjul fra en FK ville ikke jeg ha satt på har jeg vært deg :/ er bedre med et enkelmassehjul

Bare hyggelig :)

Hva er galt med dobbelmasse da? tenkte å bruke det siden jeg har 2 komplette med clutch liggende, og ingen enkle... skal bruke m90 kasse...

kimove
10/02/14, 22:46
Hva er galt med dobbelmasse da? tenkte å bruke det siden jeg har 2 komplette med clutch liggende, og ingen enkle... skal bruke m90 kasse...

Har vært borti litt for mange havarier med dm hjul, og det at 20 + år gammel vulking ikke er som den burde være. Det virker som eneste grunnen til at de er produsert er for at et clutchbytte skulle bli dyrere. Er en mer stabil patent med fjærende lamell og enkelmassehjul.

Biggs
11/02/14, 12:02
Ja.. det er kanksje det.. Men tenker du nå på biler med 3-400+ hester eller standard biler?
Skal ikke ha noen raserbil effekt på denne motoren, skal være helt orginal... I allefall nå.....

kimove
11/02/14, 15:53
Ja.. det er kanksje det.. Men tenker du nå på biler med 3-400+ hester eller standard biler?
Skal ikke ha noen raserbil effekt på denne motoren, skal være helt orginal... I allefall nå.....

Tenker mest på helt vanlig standard biler, har vært borti dm havari på passat, mondeo, 940, a4 osv, diesel eller bensin spiller ingen rolle. Har også vært med på å plukket ned girkasser hvor clutchen har sett omtrent ny ut, men svinghjulet hadde likevel havarert :p