Vis full versjon : Bmw 618 trykkplate
Noen som har bolt sirkelen å diameter på plata til denne?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingen?
Viser ikke noe det du la ut :) bare ett svart hvit bilde med en stryk åver
Nu skulle det fungere. :)
Takker :) holder på å får laget meg ett svinghjul. men hvet du om det må være en "grop" til lammelen ved bruk at ett helt plant svinghjul til sinter cluchen på zf kassa? :)
Grop? Det er omvendt, lamellen ligger høyere enn kanten rundt trykkplata, så du må dreie ned 0,013" - 0,015" i ytterkant av svinghjulet.
Det va det jeg mente ha, men han som lager spørr me om
Skal du forandre noe på avstanden fra veiven til anleggsflaten til clutchen, eller skal dette være som orginalt på Volvo?
skal det være det samme?
Noen andre som vet?
Maskinisten står å venter :p
har dreid inn 1-0.5mm inn med suksess pluss steppet
Har du mål ifra anleggsflaten til flata som blir lagt imot veiva?
Er det selve tykkelsen du lurer på eller? :confused:
Er jo det maskinisten spørr om? Eller?
La svinghjulet være som det er, med unntak av clutchsiden. Der skal alt utenom de Ø228mm som lamellen ligger an mot dreies ned 0.33-0.38mm, slik at lamellen blir liggende noen hår høyere enn den flata du skrur trykkplata mot.
Du ser det litt på dette bildet, at det er en høydeforskjell der:
3976
Er det snakk om letting, så er det vel like greit å ta vekk masse fra baksiden.
Svinghjulet bil foresten laget ifra ett stålstykke, er ikke ett orginalt svinghjul som blir maskinert nei :)
Jeg måtte hvertfall flytte frem cluthgaffelen når jeg monterte 618 trykkplate og getragboks.
Men hadde heller maskinert svinghjulet etter std. mål men med 618 boltmønster og stepkant, enn å forandret noe på målene anleggsflate veiv/lamell.
Ser for meg at evt. brytkrefter på boltene som holder svinghjulet fast i veiva måtte blitt større med anleggsflaten til lamellen flyttet lenger bakover. Tenker svingninger/ubalanse.
Oki ja men da går jeg ut ifra det :). Jeg tenkte andre veien jeg da, at det kunne bli for trangt imellom trykkplata å utløserlager når jeg monterer zf kassa
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.