hammerpaal
09/02/14, 22:57
Er på utkikk etter en stasjonsvogn av typen V70.
Har hatt 850 en stund nå, men føler det er på tide å steppe opp et hakk både i kvalitet og årsmodell.
Ble ikke fornying av toårskontrakten på grunn av alvorlig understellsrust som ble kostbart å utbedre.
Tviler ikke på at det allerede er mye info på dette forumet fra før av, men ønsket å lage min egen tråd.
Har lest litt i kjøpsguiden under 850-/x70-forumet, men er litt usikker på hva slags årsmodell av V70 jeg bør gå for.
Noen kriterier jeg har satt meg foreløpig:
Rustfri, eller tilnærmet.
Takrails.
2,5l 10V-motor eller kraftigere motor, turbo er ok, men ikke et must.
Manuellgir, men automat kan gå til nød.
Kjørecomputer.
Cruise control.
Antispinn.
Forholdsvis lav kilometerstand - +/- 250000km.
Oppvarmede elektriske speil og setevarme eller vel omtrent å regne som standardutstyr.
Følger en del med på Finn-markedet nå, men synes det er vanskelig å finne pene eksemplarer uten altfor mye småplukk.
Har satt meg på ca. 50000,- som beløpsgrense, men vet det kan bli litt i underkant i forhold til priser på andregenerasjons V70.
Er en andregenerasjons V70 å anbefale? - Går da selvsagt noe oppover i pris.
Er det muligheter for "DIY" på disse uten at det er altfor mye elektronikk innblandet?
Tips og råd mottas hjerteligst!
Har hatt 850 en stund nå, men føler det er på tide å steppe opp et hakk både i kvalitet og årsmodell.
Ble ikke fornying av toårskontrakten på grunn av alvorlig understellsrust som ble kostbart å utbedre.
Tviler ikke på at det allerede er mye info på dette forumet fra før av, men ønsket å lage min egen tråd.
Har lest litt i kjøpsguiden under 850-/x70-forumet, men er litt usikker på hva slags årsmodell av V70 jeg bør gå for.
Noen kriterier jeg har satt meg foreløpig:
Rustfri, eller tilnærmet.
Takrails.
2,5l 10V-motor eller kraftigere motor, turbo er ok, men ikke et must.
Manuellgir, men automat kan gå til nød.
Kjørecomputer.
Cruise control.
Antispinn.
Forholdsvis lav kilometerstand - +/- 250000km.
Oppvarmede elektriske speil og setevarme eller vel omtrent å regne som standardutstyr.
Følger en del med på Finn-markedet nå, men synes det er vanskelig å finne pene eksemplarer uten altfor mye småplukk.
Har satt meg på ca. 50000,- som beløpsgrense, men vet det kan bli litt i underkant i forhold til priser på andregenerasjons V70.
Er en andregenerasjons V70 å anbefale? - Går da selvsagt noe oppover i pris.
Er det muligheter for "DIY" på disse uten at det er altfor mye elektronikk innblandet?
Tips og råd mottas hjerteligst!