PDA

Vis full versjon : kjøleveske lekasje.



Ben
08/02/14, 14:42
heisann

har seg sånn at jeg har en lekasje et eller anet sted som gjør at kjøleveskebeholderen tømmes. Har prøvd å klemme på slanger og se etter rifter eller om det lekker noe sted, uten hell.

noen tips?

Minge89
08/02/14, 16:31
Start den opp å la den gå til den blir varm, ser du no lekasje? Hvis ikke så kan det være at det er kjølinga til turbon hvis du har det. Har du ikke det, så kan det være topp paktningen din, sjekk om det er vann i olja, eller så er det inn mot sylinderen den har røket:-)


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ben
08/02/14, 17:52
så ingen lekasjer når motoren var varm og sto på. Usikker på om jeg har kjøling inn mot turboen, hvordan ser dette ut?

tror ikke det er topp pakninga som har gått, så etter om det var noe gult i olja og så ikkenoe av det.

hvordan ser jeg om det er noe ved sylinderen som har røket?

kan det være radiatoren som er gåen?

takk for svar:)

Minge89
08/02/14, 19:24
Hvis det kommer vann i sylinderen vil bilen gå ujevnt å det kan være vannpærler på tennpluggen:-)

Minge89
08/02/14, 19:29
Hadde radiatoren vært gåen ville den ha lekt skulle man tro. Litt usikker på hvordan vannkjøling til turboen ser ut, men antar at hvis du føller slangene som går ut fra turboen går dem enten inn i blokka eller er en del av kjølesystemet. Kanskje?:-P

Ben
08/02/14, 19:51
ja ok :) ja skal få sjekka igjen i lyset imorgen. hva er tegn på gåen topp pakning bortsett fra at det er gult i olja?

Minge89
08/02/14, 20:30
Motoren går ugjevt, vannpæler på plugg, eller som jeg hadde på americaneren: tøt softis ut av oljedampfilteret (vann i olja) og det regelrett spruta vann ut av hullet til pluggen:-P Hehe

Ben
08/02/14, 22:16
okey takker :)

Minge89
09/02/14, 07:23
Bare hyggelig:-) Å lykke til med feilsøkinga:-)

Ben
09/02/14, 12:07
takk for det :)

Ben
09/02/14, 14:02
ok, dette er veldig rart. Gikk ut istad for å sjekke om det hadde lekket noe mere, og for å sjekke tipsene du ga. Men det hadde ikke lekket ut noe mere fra igår så jeg tokk en kjøretur på 20min for å så sjekke, og når jeg kom tilbake var beholderen like full. skjønner ingenting nå, fra å lekke ut nesten 2 beholdere på 1time i går til ingenting idag.