PDA

Vis full versjon : Automat V70 2.0 T til info



Aagejr
07/02/14, 16:19
Hei alle mann. har hatt noen tråder vedr. Ulyder fra lager venstre foran. kan minne om hjulstøy og hjullager. det var det ikke. Årsaken ligger der hvor venstre drivaksling går inn i girkassen. Akslingen kan beveger opp og ned ca. 5 mm og lagrene inne i kassen er gåen. Hvilket betyr besøk hos Rats.no om ca. En uke. Det kan være grunn for andre å følge med på dette på sin egen bil. Ha en fin helg folkens......

Torsen67
11/02/14, 10:26
Husk å komme med tilbakemelding etter besøket hos RATS!

Aagejr
11/02/14, 21:22
Ja klart det, viktig med info til flest mulig......

aarnes
06/04/14, 00:46
Oppdatering her? :cool:

Sotengel
20/04/14, 23:21
Har du fått igjen kassa fra rep?

Sendt med talatut fra bondelandet

Aagejr
25/04/14, 19:25
Her er update, sorry for sen tilbakemelding.

Jo var hos Rats, veldig bra hjelp. De tok en diagnose. Ikke noe galt. Det viser seg at bevegelsen paa drivakslingen er ment slik, pga at det hele er montert med en splines inn i kassa. Etter litt frem og tilbake viser det seg at lyden er hjulbråk. Lyden har nesten blitt borte ettersom sommerdekka er satt på. Rats var overhode ikke i tvil og jeg ble sendt hjem. Fikk en tur til dit og hjem igjen. Slapp med skrekken. Dersom noen har problemer så er RATS rett plass.

Med det samme jeg er inne her. Er det noen som har skiftet motorfestene, de nedre. Er det vanskelig å skifte.

Torsen67
26/04/14, 11:36
Det fremre og det til høyre er enkle å bytte. Det bakre er knotete. Da må bilen på bukk for å få til dette. Helst med girkassejekk slik at du får løftet motoren litt.

Aagejr
26/04/14, 19:00
Takk for svar...
Skal bytte momentstaget fra girkasse til motorfesteramma først.Det er litt slark. God helg.

Sotengel
26/04/14, 20:31
Sett inn polyforing i den som sitter nærmest kassa.(den lille foringa) etter som det er den som får mest juling og er serdeles ræva laget/designet fra Volvo, har satt inn en slik selv på min V70 2,4 Bensin automat. godt fornøyd med resultatet. satte inn 2 stk polyforinger i (den store og den lille) s60'n (2.0t manuell) dette er i stiveste laget syns jeg,da det blir litt mere vibrasjoner på tomgang, men kassa går ingen steder lengere ;) begge bilene har superflex (IPD) poly feste på det øvre moment stagget/festet. dette kommer med en senter hylse som er forkort og du vil få mye vibrasjoner, dette fikses lett ved å shimse opp senter hylsa i foringa med en skive på hver side av foringa.

Sendt med talatut fra bondelandet

Aagejr
26/04/14, 23:09
Du, hvor kjøpte du dette.....takknemlig for svar. Jeg ser at mekonomen har en forsterket utgave.....

Sotengel
26/04/14, 23:41
Ebay,søk på Volvo v70 powerflex.suspensjon bushes u.k

Sendt med talatut fra bondelandet

Sotengel
26/04/14, 23:50
Ser det er mange som selger div deler som er forsterket..Min erfaring med det er at det er litt mindre av ditt og mere av datt... Som igjen resulterer i at det er ca like dårlig som det var standar, sett inn polyforing med engang og løs problemet engang før alle

Sotengel
27/04/14, 19:22
http://stores.ebay.com/suspensionbushes/ link til de jeg har kjøpt polyforinger av. ikke noe tull får det du betalerfor og sender raskt