PDA

Vis full versjon : Nøkler!!



DaddyP
06/02/14, 23:46
Hei folkens!

Har endelig fått igjenn bilen etter å ha hatt den på verksted i 3 mnd!:/ hr byttet hjerne! Så nå begynner jeg å bli sugen på å ordne resten av "små feilene".

1. har 2 sett med nøkler, fjernstyring på begge. Den eine fungerer, mrnst den andre der fungerer ikke fjernstyringen. Har prøvd å byttet batteri, men det hjalp ikke! Om jeg bestiller ny, må jeg da inn og kode den opp til bilen?


2. Har hatt liggende en slik sak fra imiv i bagasjerommet i 6mnd nå. Noen som har en "bruksansvisning" til hvordan man skrur ut cd spilleren og resten der framme?:)


3.Var på EU-godkjenning, fikk mangel på :
Støtdempere - defekte gummiforinger.
Øvre støtdemperforinger er defekte.

Noen som har gjort dette før?


4. Noen som har byttet tennplugger? Må jeg ha spesialverktøy? Vanskelig jobb?



Takker for svar:)

FroBe
07/02/14, 07:30
1. Ja, Volvo må programmere bilen til å akseptere den nye fjernkontrollen. Koden står på plastfolien den nye fjernkontrollen er pakket inn i.
Regn med ca kr 2500 for fjernkontrollen + noen hundrelapper for programmeringen hos Volvo. Gammel/brukt fjernkontroll kan ikke gjenbrukes med mindre eier har tatt vare på plastposen med koden...

2. Montasjeanvisning for bilstereo (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/SE/V70(00-08)/2000/2.0T/Automatic/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-131814-1/V70_(00-08)_2000) finner du som alltid hos Volvo. Hvis du har en annen variant CD-spiller kan du velge en av de andre på listen (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/SE/V70(00-08)/2000/2.0T/Automatic/L.H.D/PartNumberSearch?query=*) over monteringsanvisninger for din bil.

3. Fremme eller bak? Fremme trenger man fjærstrammere og pipenøkkelsett, kan lønne seg å bytte kulelagrene samtidig som foringene.

4. Vanlig pipenøkkelsett holder. For slike jobber er det alltid kjekt å ha Haynes-boka for bilen, du finner den på Biltema.

DaddyP
07/02/14, 10:03
Da har jeg vertfall ikke råd til å fikse nøkkelen på noen mnd. Kosta meg 20 000kr å fikse bilen... Sukk...

Skal ta og montere den imiv saken etterpå:) men må man ikke ta av batteriet for å gjøre det?:)

Ja, det er dem fremme jeg fikk feil på, tak for tipset. Da skalmdette gjøres. Hvor får man tak i disse delene billigst mulig?

Har den bokaliggende en eller annen plass faktisk:)

TommyG
07/02/14, 10:23
http://www.dinside.no/910023/har-du-forsikret-bilnokkelen

DaddyP
07/02/14, 10:29
Synd jeg ikke er medlem av naf eller har IF som forsikring akuratt nå:p

TommyG
07/02/14, 11:15
du har jo heller ikke mistet nøkklene enda

DaddyP
07/02/14, 11:33
Hehe:) det er jo sant:)

DaddyP
07/02/14, 16:23
Da var den imiv tingen montert!:) faen for ein klar lyd! Tommel opp! Det er å annbefale dem som ikke har det den dag i dag:)

DaddyP
08/02/14, 09:32
Har jo byttet hjerne i bilen. Hadde ikke med kjærringa sine nøkler til verkstedet. Så når hun skulle starte bilen kom det opp : Startsperr prøv igjen eller noe slikt. Må vell da inn å programere nøkkelen, men må vell programere den fjernstyringa å?

Anders Dybvadsskog
08/02/14, 09:55
Bytta nettopp hjerne selv... Men trengte ikke programere alle nøklene på nytt

DaddyP
08/02/14, 09:56
Det var rart. Men i mitt tilfelle må jeg nok d:/

DaddyP
08/02/14, 22:31
Åpnet fjernstyrings enheten (den du lukker og åpner bilen med fra distanse), herjet litt med den. Så vips så funket den:)