PDA

Vis full versjon : shjimsing av diff



tobbi
06/02/14, 16:52
er det noen som har pailing på justering/shimsing av diff på 240? hvordan gjør jeg hva trenger jeg ?

ClassicTurbo
07/02/14, 13:58
Leverer det ril noen som har peiling ;-)

tobbi
07/02/14, 16:26
Når du tjene d samma så en udeligar så levere du icje vekk någe du kan jør sjøl en lørdag;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

ellingsøyern
07/02/14, 17:39
skriv norsk da, er ikke alle her inne som forstår "icje" å "udeligar".

shimsing kan gjørest på mange måter, du er ute etter å shimse den helt perfekt? eller skal du montere shims på en truetrac f.eks?

her er en fin video som viser hvordan man gjør det på "rettemåten"


https://www.youtube.com/watch?v=zV-1-cGhNnQ

samaron
07/02/14, 18:05
Kreves måleklokke, maling og shims. Måleklokken kan man få kjøpt på biltema, men værre med shims og den spesielle malingen. Er bittelitt annen prosedyre på gamle volvoer vil jeg tro i forhold til filmen over, men prinsippet er det samme. Dette er ikke en jobb som er anbefalt for folk uten erfaring, og krever mye tid og tålmodighet. Det beste er å overlate jobben til noen som vet hva dem gjør. Blir noe gjort feil blir det mest sannsynlig ulyder og slittasje som fører til dyrere reparasjon. Er dessverre svært få verksteder som tilbyr denne type jobb, så beste valget er en privatperson i området som har erfaring med dette.

Gjerne bruk en litt mer beskrivende emnetittel på tråden neste gang. Vennligst ikke skriv med dialekt også, så kan vi alle forstå hverandre.

tobbi
07/02/14, 21:25
Sorry glemte meg litt av ;)

Skal mener det er en slynge sperre jeg skan ha i ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Marius Skau
07/02/14, 22:41
Visste ikke at uteliggere tjente penger jeg..