PDA

Vis full versjon : Shimsing av Bsr 0,8 wg og tenningsbank



olepeder
05/02/14, 00:04
Jeg kjøpte en Bsr 0,8 wg og måtte shimse den med 2 skiver for å komme opp i 0,8 bar hvor den nå ligger stabilt under pådrag. Kom ikke opp i mer enn 0,65 før det var slutt på gjengene. Er dette normalt?

Jeg monterte også en chip av totalt ukjent opprinnelse. Jeg innbiller meg at jeg kan høre tenningsbank et sekund eller 2 under pådrag, litt vanskelig å være helt sikker på hva jeg hører.
Er ny chip beste botemiddel? Kjører på 95, skal fylle 98 så fort jeg har fått brukt opp litt av det som er på tanken.
Leser også her at det anbefales andre plugger, evt hvilke?

Bilen det er snakk om er en 98 mod lavtrykksturbo.

Anders Dybvadsskog
05/02/14, 07:13
Fyll på 98 oktan du. Fikk tenningsbank på min 98 mod motor med orginal chip og 3" på 95 oktan. Jeg regner med det var tenningsbank det jeg hørte værtfall for det kom bort på 98:p

ClassicTurbo
05/02/14, 08:26
Fyll 98 så bedrer det seg, min banker betydelig lettere på 95. Også greit å vite hvilken chip det er, om den er orginal vil motor gå for magert på høye trykk og lettere banke.

Hvilke eksosannlegg kjører du? fremdeles orginalt på min og tipper det høye baktrykket ikke hjelper heller.

Har montert BR7ES på min uten å merke så mye forskjell.

olepeder
05/02/14, 09:59
Takk for svar.

Chipen er ikke original, men er en trimchip av ett eller annet slag. Må vel kjøpe en jeg vet hva er....

Eksos er helt originalt, aldri vært skiftet noe på det.

Så plugger gi ikke den helt store forskjelen?

ClassicTurbo
05/02/14, 12:29
Plugger utgjør nok en forskjell, men løser ikke problemer med banking om det er annet som er grunnen i utgangspunktet som det nok er på 0,8bar

kermitt
05/02/14, 14:31
Fyll 98 og skaff deg 3" eksos så du blir kvitt varmen så skal du se ting bedrer seg med ladetrykket og.

Daruu
05/02/14, 14:49
Ta av shimsene + skru tilbake og bytt til 3" som nevnt flere ganger.
Da skal du ha 0.8 i trykk

olepeder
05/02/14, 16:47
Takk for svar. Skal nok bytte til 3", men må vente litt da jeg har brukt nok penger på en liten stund. Antar det koster noen kr inkl katalysator

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

kermitt
05/02/14, 16:48
Det ikke gratis, men om du kan sveise sjøl så er det ganske billig med rør fra biltema.

olepeder
05/02/14, 16:57
Kan dessverre ikke sveise. Uansett ikke noen hast. Må jeg kjøpe 3" katalysator?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Marius Skau
05/02/14, 17:05
Du må ikke.. Men kan være lurt.

Jeg har 3" hele veien uten katt.

Har orginal katt som monteres ved Eu kontroll. Ser litt jallamekk ut men står bare på 1 dag eller 2 :)

kermitt
05/02/14, 17:10
Jeg brukte opp igjen original katten, tok ut innmaten og kappa av rørstussene i hver ende så det gikk å trø ett 3" rør igjennom. Bare så de ikke kan klage på at jeg ikke hadde katalysator.

olepeder
05/02/14, 17:12
Jeg brukte opp igjen original katten, tok ut innmaten og kappa av rørstussene i hver ende så det gikk å trø ett 3" rør igjennom. Bare så de ikke kan klage på at jeg ikke hadde katalysator.

:-)
Snedig. Litt verre med avgassmålingene da tenker jeg :-)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

kermitt
05/02/14, 17:23
Neida , om alt er som det skal være så har ikke en bil med innsprøytning noe problem med det. Og om du har problemer så blir det fort årning med noen liter rødsprit/westfrost :p