PDA

Vis full versjon : Overdrive som ikke funker



volvo2før
09/06/10, 18:50
Etter at den forrige kassa begynte å sprette ut av 4. gir, fikk jeg tak i en OD kasse fra en 740GLE. Men, problemet er at med den "nye" kassa så tar det svært lang tid før OD slår seg inn, pluss at kassa noen ganger bare blir slått i "fri", selv om 5-tallet i dashboardet lyser. Byttet olje på den før jeg satte den inn (DXIII ATF Statoil olje) og har og prøvd å flyttet over det gamle "releet" som sitter på kassa der OD er. Noen som har tips? Er OD slitt så jeg må bytte over fra gamle kassa? Bilen er riktig nok en 240GLT med b21et motor.

14269
19/06/10, 21:05
OD styres av oljetrykk.... Lurer på om det ikke er et filter et sted på OD-enheten? Kan det ha med det å gjøre?

TTHRacing
22/06/10, 15:58
du den olja du tok på va den rød :confused:.lurer for jeg fikk tips å bruke atf typd D asså automat girolje da funka kassa meget bra :)

volvo2før
23/06/10, 10:38
du den olja du tok på va den rød :confused:.lurer for jeg fikk tips å bruke atf typd D asså automat girolje da funka kassa meget bra :)

Ja, oljen var rød ja. Er usikker på hvilken type det var, hadde bare på den dxIII oljen fra Statoil, som er til automatkasser.. :S

volvo2før
23/06/10, 10:52
OD styres av oljetrykk.... Lurer på om det ikke er et filter et sted på OD-enheten? Kan det ha med det å gjøre?

Åja, det kan være grunnen kanskje. Hvordan er det å få ut filteret tro?

pLetten
23/06/10, 14:58
Kan også være du bør bytte olje på den en gang til. og fyll på litt mer enn bare til det renner ut gjennom påfyllingshullet..

EVENTUELT; ta av lokket under solenoiden, der finner du tre små lokk. det ene finner du en fjær inni og der slenger du inn en skive eller to og shimser opp litt, under ett lokk finner du filteret, det kan du rengjøre, og under det 3. lokket er der noen hull, de kan du bore opp en eller to mm og VIPS så funker OD`en mye bedre og du kan bruke den på turtallsperr i 3. gir om du vil hvis du har fått opp trykket nok ved modifikasjonene.

volvo2før
23/06/10, 18:54
Kan også være du bør bytte olje på den en gang til. og fyll på litt mer enn bare til det renner ut gjennom påfyllingshullet..

EVENTUELT; ta av lokket under solenoiden, der finner du tre små lokk. det ene finner du en fjær inni og der slenger du inn en skive eller to og shimser opp litt, under ett lokk finner du filteret, det kan du rengjøre, og under det 3. lokket er der noen hull, de kan du bore opp en eller to mm og VIPS så funker OD`en mye bedre og du kan bruke den på turtallsperr i 3. gir om du vil hvis du har fått opp trykket nok ved modifikasjonene.

Okei! solenoiden, er det under kassa?

jan-einar
23/06/10, 23:46
prøv å legg deg i 70-80km/t i 4 gir trykk på knappen til od, trå inn clutchen og rus bilen til 5000rpm og brå slipp clutchen. kan hende at od har hengt seg hender det skjer på min og det funker. er det som står i den haines boka

volvo2før
09/08/10, 11:10
prøv å legg deg i 70-80km/t i 4 gir trykk på knappen til od, trå inn clutchen og rus bilen til 5000rpm og brå slipp clutchen. kan hende at od har hengt seg hender det skjer på min og det funker. er det som står i den haines boka

Okei, takk for gode råd. Fann ett dokument på hva som bør gjøres med kassa ved montering av turbo på b21et. Noen som har prøvd dette? link: http://www.240.se/install/B21ETL-grpA.pdf