PDA

Vis full versjon : V70 07 D5 manuell - ETM henger?



aarnes
03/02/14, 15:19
Når jeg slipper gassen for å gire/clutche så henger ofte gassen igjen på turtall et par sekunder før den detter, ikke normalt.
Kan en rens av ETM hjelpe? eller noen som har andre forslag?

vegartro
03/02/14, 17:09
Hos meg så synker den til 2000 (tror jeg) og henger der bittelitt før den går ned til tomgangsfart. Forsto på Frydenbø at det var normalt..

Børge Vikebø
03/02/14, 18:29
På noen fremmedmerker (les:Toyota) har noen bensinmotorer en funksjon som gjør at turtallet henger litt ved girskift. Det er for å få avgasser raskere gjennom systemet for å hindre unødig soting.. Merkelig nok..

Jimmen
03/02/14, 19:14
På noen fremmedmerker (les:Toyota) har noen bensinmotorer en funksjon som gjør at turtallet henger litt ved girskift. Det er for å få avgasser raskere gjennom systemet for å hindre unødig soting.. Merkelig nok..

Stemmer det, er slik på flere biler.. hyundai blandt annet, min stefar har det på sin, men ikke i ett par sekunder.. det er vell litt vell mye. :p

Anders Mathiesen
03/02/14, 19:41
min gjør også det, men turtallet synker litt før det blir stående. jeg lot meg fortelle at det var helt normalt og at den lå på turtallet til neste gir, slik at girvekslingene skulle bli mykere å bedre uten å gå for mye opp og ned i turtallet. kan det ha noe med saken å gjøre?

aarnes
03/02/14, 21:41
min gjør også det, men turtallet synker litt før det blir stående. jeg lot meg fortelle at det var helt normalt og at den lå på turtallet til neste gir, slik at girvekslingene skulle bli mykere å bedre uten å gå for mye opp og ned i turtallet. kan det ha noe med saken å gjøre?

Det samme tenker jeg...

konso
10/02/14, 09:00
Slik er det på min også. Slipper ned turtallet for neste gir.