PDA

Vis full versjon : Clutchen "siger"



Minge89
03/02/14, 02:58
Som tittel sier så har jeg en liten uenighet med min Volvo 940 om dagen.
Det hele begynte med at pappa fant ut at slavesylinderen lakk bremseveske når han skulle hjelpe meg å rette den opp da jeg prøvde Volvon som skausmaskin.. Ikke å anbefale foresten:-P

Kassa er en M90 kasse, å slavepumpa som satt på var en fra en M47, så jeg stjal slavepumpa fra en M90 kasse som søskenbarnet mitt hadde ligende, den var i mye bedre stand, men var også større i diameter invendig.
Når den var montert lufta vi systemet å den holdt tett, men clutchen var fortsatt veldig rar å "seg" litt. Så gubben mente det måtte være hovedsylinderen, så da gikk jeg til inkjøp av en nyoverhalt en fra sverige. Så var det montering å enda en runde med lufting. Men etter det var overstått "siger" fortsatt clutchen:-(
Far min fant ut at han skulle måle hvor mye den "seg", å han kom fram til at det var 5-6mm på ca 10 sek, som da er ganske mye, når jeg prøver å slippe pedalen igjen etter å ha hatt clutchen inne litt så tar den jo med en gang.

Noen som har erfaring med dette? Å eventuelt vet om det er forskjell i størrelse på dem forskjellige hoved og slavepumpene som kan ha noe å si?
Nå skal det også sies at det sitter forsterket trykkplate på den, så er en del hardere clutch:)

kermitt
03/02/14, 03:06
Fått lufta den skikkelig? Det er ikke lekkasje mot slangen eller noe sånt?

Minge89
03/02/14, 03:39
Gubben mente vi hadde fått lufta ordentlig, det kom i hvertfall ikke no luft sist vi lufta.
Tanken har slått meg, for der vil det jo ikke være no trøkk, så kan jo være så lite hull at det ikke lekker ut, men at den drar falskluft når hovedpumpa suger inn?

Minge89
07/02/14, 16:02
Ingen innspill, eller erfarning med dette?:-(

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

kermitt
07/02/14, 16:53
Siger pedalen så er det lekkasje eller luft. Det er ikke så mye å gjøre med det annet enn å lufte eller å prøve andre deler.